הישראלי היפה שוב זוקף ראש: לפני שנה בדיוק התבשרה נעמי כהן ממבשרת ציון, סייעת בגן ילדים זה 20 שנה, כי חלתה בסרטן ריאות. כהן סירבה לעזוב את הגן וביקשה לדחות את התחלת הטיפולים לחופש הגדול על מנת שתוכל לסיים את השנה עם הילדים האהובים. שנה לאחר מכן החמיר מצבה ונודע לה כי רק טיפול תרופתי בסך מיליון שקל וחצי יכול להציל את חייה.

תושבי היישוב שנחשפו לסיפורה של כהן פתחו מיד בקמפיין ״מתגייסים למען נעמי שלנו״. במסגרת היוזמה, גננות מוכרות עוגות מעשה ידיהן, אמנים מופיעים בהתנדבות, בוגרי הגן של נעמי מגייסים תרומות, ואפילו ילדים בני 6 הכינו לימונדה ומכרו מחוץ לאחד מבתי הספר ביישוב.
 
כהן ומשפחתה נרגשים מהיקף ההיענות. ״ביום שהבנו שאנחנו הולכים לרכישת התרופה 'פאלבו ציקליב׳ של פייזר, קיבלנו הצעות מחיר״, מספר שי כהן, בנה של נעמי, ״הנמוכה שבהן עמדה על 47 אלף שקל לחודש. כשאמא שלי שמעה את המחירים, היא אמרה שהיא לא מוכנה לקבל את הטיפול. לא נתפס לה שילדים צריכים לשלם על ההורים. הבנו שלגייס את ההון מהכיס שלנו זה באמת לא אפשרי, וביום שישי פרסמנו בפייסבוק סטטוס שבו ביקשנו עזרה. אני לא יכול להגיד לך שאנחנו לא מופתעים מההירתמות המשוגעת שיש פה, אבל זה יישוב שמוכיח פעם אחר פעם שכשהוא צריך להירתם, הוא יודע לעשות את זה״.
בסטטוס המקורי, שנוסח באופן כן וכואב, נכתב: ״עומדת בפנינו ההזדמנות להציל את אמא שלנו, את סבתא נעמי שבגיל 56 רוצה חיים. ישנה תרופה שאינה נכללת בסל התרופות ולשם כך אנו מגייסים את הכסף שנדרש לכך״.
 

הסטטוס זכה למאות שיתופים, ותוך דקות ספורות צלצל הטלפון בבית המשפחה. על הקו הייתה ליאת שמעון, תושבת היישוב ומקימת ועד הפעולה יחד עם חנן רפיעי, מ״מ ראש המועצה. שעה לאחר מכן היא גיבשה תוכנית פעולה בפייסבוק. בנוסף נרתמה גם עמותת ״מאבק לחיים״ ע״ש אלי אלקובי.
 
שמעון מספרת כי הוועד הוקם בדצמבר 2014 בביתה בזמן שבנה איתי ז״ל היה בהוספיס בית. ״המשימה שלנו היא לעזור לחולים שהדבר שמפריד בינם לבין החיים הוא כסף. כסף שאותו הם אינם זכאים לקבל מהמדינה או ממערכת הבריאות. המדינה שלנו יצרה את הוואקום הזה, לכן אנחנו כאן״. בין היתר נרתם הוועד בחודשים האחרונים לגיוס כסף למען ליה איסקוב (6), השוהה בימים אלו בטיפולים בארה״ב, ולמען תמיר מרון (17).
 
שרית קפלנסקי, גננת ביישוב, אומרת: ״העבודה שלנו היא אחת הקשות שיש. נעמי עבדה עם ילדים צעירים בני 3 ו-4. אמא שנייה של הילדים שהעניקה אינסוף אהבה, חום ודאגה. נעמי היא שם אחר לאהבה״.
 
מיליון שקל וחצי, זה הסכום שנדרש לטיפול של שנה בארץ, הכולל רכישה של שתי תרופות. ההחמרה במצבה של כהן היא יומיומית וכל שעה קריטית. כשעשינו את זה לא תיארנו לעצמנו שנקבל כל כך הרבה ריקושטים חיוביים״, מודה הבן שי, ״כל אדם שחושב על משהו שהוא יכול לעזור בו, מיד יוצר קשר. ״אצלנו בבית לא נהוג לדבר על מחלות ועל כסף. אמא שלי מאוד צנועה וקנאית לפרטיותה. קשה לה להיות במרכז העניינים. כשהגיעו התרומות היא אמרה: 'לא עשיתי שום דבר שמצדיק את זה׳. אמרנו לה: 'את אמיתית? למעלה מ-20 שנה את מגדלת את הילדים של האנשים האלה׳״.
 
לתרומות: עמותת ״מאבק לחיים", תיבת טלאול 1900-52-77-11 בנק לאומי סניף רחביה 912 מספר חשבון 6071578