בעד: אורן ליבוביץ'



 אני מברך על הצהרתו של מפכ"ל המשטרה ושמח שמה שאנו טוענים כבר שנים מתחיל להיות מופנם גם בדרגים הגבוהים של רשויות האכיפה. עם זאת, אני מקווה שלא מדובר שוב באמירה חסרת משמעות כמו זו שמסר דנינו לפני שנתיים, אז אמר שאת המשטרה לא צריך לעניין מי שמעשן ג'וינט.



מאז אמירתו הקודמת עלה מספר המעצרים בגין שימוש אישי בקנאביס, וכנראה היה מדובר בקצר בתקשורת בין המפכ"ל לפקודיו או דברים שיצאו מן הפה אל החוץ. 



הפעם, במקביל לשינוי התודעתי הרחב, הפיכתו של הקנאביס לחוקי במדינות בארה"ב, והתוצאות החיוביות שאליהן הוביל מהלך זה (חיסכון משאבים, ירידה בפשיעה, באלימות ובתאונות), נקווה שמדובר בשינוי גישה אמיתי.
 
בחודשים הקרובים תעלנה הצעות חוק בעניין זה על ידי חברי הכנסת שרק לאחרונה הביעו תמיכה הולכת וגוברת הן מימין והן משמאל.  מדיניות חוקי הקנאביס בישראל דומה כיום לאלו של מדינות מזרח אירופה והגיע הזמן להתקדם ולהתייצב לצד המערב. 
 
מן הראוי לציין שהפסקת הפללת צרכני הקנאביס תוביל מיד לפתרון כל הבעיות של המטופלים בקנאביס רפואי ותהפוך בתוך כמה שנים את ישראל למעצמה כלכלית. על פי מחקרים שוויה של הלגליזציה בישראל הוא לפחות 2 מיליארד שקל בכל שנה.  בינתיים, עד שזה יקרה, בישראל נפתחים בכל שנה 20 אלף תיקים בגין שימוש עצמי בקנאביס, שזה כשלושה תיקים בכל שעה.

הכותב הוא יו"ר עלה ירוק ועורך המגזין "קנאביס"

נגד: צבי הנדל

אמירה מהסוג הזה לא צריכה להגיע מאיש אכיפת חוק, אחת כמה וכמה לא ממפכ"ל משטרת ישראל! ועוד במסגרת הופעה בפני בני נוער. מריחואנה היא סם מסוכן. סם שפגיעתו קשה בכל אחד ובמיוחד בבני נוער ובצעירים עד גיל 25, גיל שבו הגוף ובעיקר המוח נמצאים עדיין בהליך התפתחותי.  
 
חשוב לנהל שיח ציבורי פתוח ככל שאפשר, אבל צריך גם לדעת לנהל שיח ציבורי אחראי. שיח הלגליזציה יוצר לגיטימציה. קרוב ל-20% מהמאושפזים הצעירים עד גיל 25 בכפרי גמילה הגיעו לשם בגלל מריחואנה. בקרב בני נוער שהתחילו לצרוך מריחואנה לפני גיל 17 נמצאו פגיעות בהתפתחות המוח, באינטליגנציה, בגובה ובמשקל בהשוואה לכלל האוכלוסייה, שלא לדבר על הסכנה לפגיעות נפשיות והתמכרות שגוברת ככל שגיל צרכני הסמים קטן. בנוסף, עישון סמים פוגע במוטיבציה, ביצרניות, בחדשנות ובבסיסה של החברה הישראלית, חוסנה ועתידה.  
 
אומרים שהאלכוהול חוקי והוא מסוכן לא פחות, אבל אנחנו לא רוצים להגיע למצב שהמריחואנה נגישה וזמינה כמו האלכוהול ושנתוני השימוש בה בקרב בני נוער יהיו זהים. אסור שחומר מזיק אחד ייתן הכשר לחומר מזיק אחר.  
 
הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול לוקחת חלק במאמצים להקל על החולים את הנגישות למריחואנה לצרכים רפואיים, אבל כמו תרופות אחרות, מריחואנה יכולה לסייע לחולים ולהזיק לבריאים.  מריחואנה לצרכים רפואיים חייבת להיות זמינה לאלו שזקוקים לה, אבל רק להם!

הכותב הוא יו"ר מועצת הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול