כתבי אישום ראשונים בפרשת רונאל פישר.  המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש) תגיש היום (חמישי) כתבי אישום נגד עו"ד פישר ונגד קצין המשטרה לשעבר, רפ"ק בדימוס ערן מלכה, החשודים בקבלת שוחד, תיווך לשוחד ושיבוש מהלכי משפט. בימים הקרובים יוגש ככל הנראה כתב אישום גם נגד מעורבת נוספת בפרשה, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר עו"ד רות דוד בלום. 



בינתיים מתברר כי פישר צפוי להיחקר גם על ידי רשות המסים בגין חשד להעלמת מסים והלבנת הון. במהלך החקירה נגד פישר נאספו לכאורה ראיות בגין קבלת כספים בסכומים הנאמדים במיליונים מחלק מלקוחותיו, וברשות המיסים מבקשים לדעת האם נתקבלו דיווחים כנדרש אודות הכספים שהועברו לידיו. בנוסף, ברשות מבררים האם נמסר דיווח אודות הכספים שהועברו לכאורה לידיו של קצין המשטרה לשעבר רפ"ק ערן מלכה.
 
כבר בראשית החקירה, שמו חוקרי המח"ש את ידיהם על רכושו הרב של פישר, כולל חשבונות הבנק שלו, וזאת מחשש שהכספים הושגו באמצעות מעשים פליליים לכאורה. בנוסף, במשטרה חושדים כי מעשיו הפלילים לכאורה מימנו גם את הרכוש שצבר לרבות הבית שבו הוא מתגורר עם בני משפחתו, רכבי יוקרה, יאכטה ומשרד עורכי הדין שהיה בבעלותו.
 

לאחר חקירתו של פישר על ידי רשות המסים, צפויים להיות מזומנים לחקירה גם רפ"ק מלכה, החשוד המרכזי הנוסף בפרשה, ומעורבים נוספים, לרבות קבלנים שהעבירו לכאורה את כספי השוחד. 
 
 בתוך כך הבהיר אתמול מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו כי בימים הקרובים, בעקבות ההתפתחויות בחקירת מח"ש , תתקבל ככל הנראה ההחלטה להעביר חלקים מפרשת רונאל פישר גם לחקירת יחידת להב 433 במשטרה.
 
הכוונה ככל הידוע  היא בעיקר לחקירה סביב התנהלותה של עו"ד דוד בלום במספר פרשיות בעת שכיהנה בפרקליטת מחוז תל אביב. בלהב 433 יחקרו כנראה גם  פרשות שעלו בחקירת מח"ש הקשורות לעורך הדין פישר ולאישי ציבור בכירים, בהם הבכיר מרשות המיסים, מנכ"ל מע"צ לשעבר ואישים נוספים.
 
בימים הקרובים ייכנס פרקליט המדינה שי ניצן פגישה מורחבת בה ייטלו חלק ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) במשטרה ניצב מני יצחקי, ראש להב 433 ניצב ריטמן, ראש המח"ש, בכירים במח"ש - חלקם מתוך צוות החקירה שניהל את החקירה בפרשה - ובכירים בפרקליטות המדינה, כדי להחליט על המשך החקירה. 
מפכ"ל המשטרה אישר את הפרטים וציין כי הנושא ייבחן לעומקו על ידי גורמי המקצוע. "נכון לעכשיו הכיוון הוא שתתנהל חקירה גם בלהב 433 , אולם ההחלטה הסופית תתקבל לאחר בחינה משפטית על ידי פרקליט המדינה", אמר רנ"צ דנינו.