שלושה חודשים לאחר פתיחת שביתת עובדי כיל בדרום, שהחלה כנגד תוכנית הפיטורים של הנהלת החברה, נראה שהיום (ראשון) המשבר בדרך לסיומו. עם זאת ועד עובדי כיל מזהיר כי המו"מ טרם הגיע לסיומו וכי עדיין קיימים חילוקי דעות לגבי מספר המפוטרים.



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערך מוקדם יותר ישיבה ובה הוחלט על הקמת צוות בראשות שר הכלכלה, אריה דרעי, שיטפל במשבר כיל ובמשבר האבטלה בדרום בכלל.



בישיבה נכחו: שר האוצר, משה כחלון, שר הכלכלה, אריה דרעי וראש עיריית דימונה, בני ביטון. בסיום הישיבה, נסע אריה דרעי לדימונה למפגש עם ראש עיריית דימונה. בתום המפגש, פרסם ביטון מכתב אופטימי לתושבי העיר: "המשבר בכיל לקראת פתרון לשביעות רצון כל הצדדים".



דיון שהיה אמור להתקיים מחר בבית הדין לעבודה בבאר שבע בעניין מפוטרי כיל, ככל הנראה ידחה בשל ההגעה להבנות.



דרעי ביקר היום בדימונה ונפגש עם ראש העיר, בני ביטון, ועם ראשי ערים נוספים, דן עמם על המצב באזור ודיווח להם על הסיכומים שהושגו היום עם ראש הממשלה. 
בפתיחת הדיון אמר השר דרעי: ״היום בבוקר נכנסתי למשרד הכלכלה וזאת המשימה הראשונה שלי כאן בדימונה. הכל מכוון מלמעלה. זה סימן דרך להזכיר לנו מה התפקיד העיקרי שלנו - לדאוג לפריפריה. אין לנו פתרונות קסם אבל יש לנו תכניות ונעשה את כל המאמצים. אני מקווה שנושא כיל יגיע לפתרון היום או מחר". 

בפגישה אמר דרעי כי "מעכשיו אני לוקח על עצמי את כל הטיפול בנושא של מיגור האבטלה בנגב, צוותים של משרד הכלכלה יבדקו את הבעיות כדי להציל מפעלים ואגיע פעם בחודש לדימונה כדי להבטיח שההבטחות יתקיימו".

הדרום שבת כאות סולידריות


העיר דימונה שבתה במהלך היום לאחר שבשבוע שעבר מועצת העיר החליטה על השבתת העיר לאות סולידריות עם העובדים השובתים. אלפי עובדי כיל מבאר שבע, דימונה וערד חסמו את הצמתים המרכזיים באזור ובמקביל, הסתדרות העובדים והנהלת כיל נפגשו במאמץ להגיע להסכמות.



הנהלת כיל התייחסה היום לסוגיית מניית הזהב: "מניית הזהב נועדה להבטיח שמירה על העניינים החיוניים של המדינה וכיל אכן מממשת את האינטרס הציבורי יותר מכל חברה אחרת בישראל. כיל הינה עמוד השדרה של הנגב והיא המקור לכ- 20% מכלל הפעילות הכלכלית בנגב". 
עוד נמסר מכיל כי "החברה פועלת אך ורק כמתחייב מהוראות מניית הזהב ותשובות מפורטות המוכיחות זאת ניתנו ויינתנו למשרד האוצר".