היסטוריה בצה"ל: על רקע השילוב המוצלח של בני העדה הדרוזית בצבא החליט הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט לסגור את גדוד "חרב" הדרוזי לאחר כ-40 שנות פעילות. צה"ל הודיע היום (שני) כי הגדוד צפוי להתפרק בספטמבר הקרוב ולוחמיו ומפקדיו ישתלבו במערכי צה"ל השונים. 



בהודעה של דובר צה"ל הודגש כי "לכל אורך ההיסטוריה של מדינת ישראל ישנה ברית אחים בינה לבין העדה הדרוזית, וכי בני העדה הם מופת למוטיבציה, ואף שילמו מחיר כבד במערכות ישראל". 
צה"ל הדגיש כי גדוד חרב הוא גדוד מבצעי מצטיין, שאף זכה לציון לשבח במלחמת לבנון השנייה. עוד הודגש כי המהלך נעשה בשיתוף ובהתייעצות עם מפקדים, בכירי העדה הדרוזית ומנהיגיה הרוחניים. 



 בשנת 1985, עם סיום מבצע מלחמת "שלום הגליל", הוחלט לשנות את שמה של "יחידת המיעוטים", שבה שירתו בני העדה הדרוזית עוד מהקמת המדינה. 

מפקדי הגדוד הם ברובם המוחלט דרוזים וכך גם חייליה אך בהיות הדרך של בני העדה פתוחה להשתלב ביחידות אחרות, רבים אכן משרתים בחילות השונים בצה"ל.

 מ"יחידת המיעוטים" לגדוד "חרב"  
 
בשנת 1985, עם סיום מבצע מלחמת "שלום הגליל", הוחלט לשנות את שמה של "יחידת המיעוטים", שמה הקודם של היחידה שבה שירתו בני העדה הדרוזית עוד מהקמת המדינה, לגדוד "חרב", על מנת להעלות את גאוות היחידה, ולתרום להעלאת המוטיבציה בקרב הדרוזים להתגייס
 
מפקדי הגדוד הם ברובם המוחלט דרוזים וכך גם חייליה אך בהיות הדרך של בני העדה פתוחה להשתלב ביחידות אחרות, רבים אכן משרתים בחילות השונים בצה"ל.
 
 מספר הקצינים הבכירים הדרוזים בצה"ל עולה בהתמדה ושיעורם גבוה יחסית לגודל האוכלוסייה משיעור הקצינים היהודים. מספר דרוזים גם סיימו בהצלחה מסלולים הנחשבים ליוקרתיים בצה"ל כגון קורס טיס וקורס חובלים.
 
במלחמת לבנון השנייה היה הגדוד הראשון שנכנס לשטח לבנון, וכמו כן האחרון שעזב את השטח. חיילי הגדוד, אשר מוכשר בלחימה בשטח סבוך, הרגו למעלה מ-15 מחבלים, וסיימו את הלחימה ללא נפגעים. הגדוד חשף כלי נשק בכפר מרווחין. הגדוד קיבל אף קיבל כאמור ציון לשבח יחידתי מאלוף פיקוד הצפון על פעילותו במלחמה זו.