ניצב ירון בארי, ראש אגף תנועה במשטרה, הגיב הערב (שישי) בראיון למעריב אונליין על החשדות נגדו בפרשת רונאל פישר, זאת לאחר שמוקדם יותר הוזמן למסור עדות פתוחה ביחידה לחקירות שוטרים.



"עברו עלי שלושה ימים של עלבון עמוק, כעס ומרירות ולו רק בגלל שידענו היטב, אני ורעייתי, שלא דבק בנו אף לא קמצוץ של רבב. חרושת השמועות וההכפשות עם רמזים עבים לכיווני וניסיון להטיל דופי ביושרינו, לא יצלח" אמר הניצב.

"אני זה שהתעקש מול מח"ש, באגרסיביות אפילו, למסור עדות ואני שמח שהיום הם הרימו את הכפפה וזימנו אותי למסור עדות. בסיומה של העדות הבינו שהדברים שנמסרו להם, בין אם ע"י עדת המדינה ובין אם ע"י ערן מלכה מצוצים מהאצבע ומשוללי כל יסוד". 
ניצב בארי מתייחס לחשדות שהעלו נגדו עדת המדינה וקצין המשטרה לשעבר ולפיהם לפני כשנתיים תרמו אנשים שנמנים עם לקוחותיו של רונאל פישר כספים לעמותה שבה מכהנת רעייתו בתפקיד בכיר. זאת כדי להעביר כספים אל הניצב ששימש באותם ימים כראש אגף משאבי אנוש במשטרה ומי שאחרי על ענייני המשמעת שלה. 

"הטענה האמורה היא עלובה, מרושעת ומבזה. על פניו נראה לי כי זו מזימה שנרקמה מבעוד מועד ע"י עדת המדינה ומלכה, אני חייב לציין כי במשך חיי אני ורעייתי עוסקים במסירות רבה במעשים למען הקהילה והציבור בהתנדבות ומרצון כנה לתרום כי כך חונכתי וכך אני מחנך את ילדי".

ניצב בארי גלגל את סיפור אירוע ההתרמה בו נחשד כי קיבל תרומות מעורך הדין רונאל פישר, הנחשד כעת בהאשמות חמורות של מתן שוחד: "לפני כשנתיים נשלחה פניה אלינו  מאזור זכרון יעקב שם נמסר כי ישנם נערים ונערות בני ובנות מצווה שאין להם אפשרות לחגוג את המאורע. הוזמנו לכאורה למסיבת הבת מצווה וכשהתעניינו מה יהיה באירוע, פירטו בפנינו "עוגה ושתייה" כמי שחוגג יום הולדת לילדים".

"החלטנו רעייתי ואני לעשות מעשה , העלנו בפייסבוק שלי פנייה לאיסוף תרומות על מנת שנוכל לקיים אירוע משמעותי יותר וכן לרכוש בגדים לכלות וחתני המצווה. אני חייב להגיש כי אשתי היא מעצבת פנים ומנהלת ספרי חשבונות באופן מסודר וככזו כל מי שתרם  קיבל ממנה חשבונית מסודרת. אני עוד חייב לציין כי בסך הכל נאספו 12 אלף שקלים".

"בכל אופן ראוי שידעו כי רונאל פישר לא תרם אגורה שחוקה לאירוע הזה או בכלל למען דברים שאני ורעייתי עושים. באופן אישי לא הייתה לנו נגיעה לתורמים ולכאורה עלתה טענה כי מספר הלקוחות ממשרדו של רונן תרמו לאותו אירוע, לא ידעתי על כך ולא בטוח שזה כלל נכון, נעשתה בדיקה על ידנו ולא התעסקתי בנושא הכספי כלל" סיפר בארי.
על הקשר למשרדו של פישר סיפר בארי: "אשרה אסף ככל הנראה העבירה דיווח על האירוע במשרד של רונאל כדי שירתמו חברים לעזור. בשום אופן המשרד של פישר לא היה מעורב או קשור ולא נלקח שקל אחד לביתנו אלא רק למען האירוע."
"בשום אופן מה שקרה לא ימנע ממני להמשיך לעזור ולתרום. אנו מספיק חזקים בעניין בשביל להמשיך ולעשות למען הנזקקים ביושרה ובטוהר מידות.יש לנו מספיק פעילויות שאנו שותפים להן בתרומה, ואין לנו כל כוונה להזניח אותן עכשיו בגלל לזות שפתיים של אנשים מסויימים".