משפחת החייל משה תמם ז"ל זועמת בעקבות התבטאותו של סגן ראש עיריית חיפה, ד"ר סוהיל אסעד, לפיה רצח החייל הינו "אחד מני רבים", וכי יש להמשיך את המימון הציבורי אשר מעניקה העירייה לתיאטרון אל-מידאן בעיר. 



התיאטרון הפיק והעלה את "הזמן המקביל", הצגה אשר נכתבה בהשראת האסיר ואליד דקה, אשר תכנן את חטיפת ורצח החייל תמם ז"ל בשנת 1984. משפחת החייל מנהלת בשבועות האחרונים מאבק נגד העירייה בדרישה להפסקת מימון התיאטרון. לאחרונה הודיעה העירייה כי תשקול את המשך תקצוב המוסד. 
 
בראיון שהעניק סגן ראש העיר למקומון חיפאי הוא אמר כי הוא מתפלא על ההשוואה בין ההצגה לבין הצגה בהשראת יגאל עמיר - והסביר כי בניגוד לאחרון ש"רצח את השלום", הרי שהרצח מעשי ידי דקה הינו "אחד מני רבים" ואמר כי יש לאפשר את העלאת ההצגה. הוא הוסיף כי אין להפסיק את מימון התיאטרון הנתמך על ידי העירייה.
 

במשפחת תמם אמרו אתמול: "דבריו המחרידים של סגן ראש העיר הם ההוכחה הטובה היותר למסר המסוכן והבלתי מוסרי שמעבירה עיריית חיפה כשהיא מממנת מכספי ציבור את הצגת הרוצח. אנו קוראים לראש העיר יונה יהב לפטר לאלתר את סגנו בעקבות דבריו הבלתי נסלחים, ולוודא שבשום אופן לא יימשך התקציב לתיאטרון המעלה הצגה היוצרת סימפטיה לרוצח ופוגעת באופן אנוש בדו-קיום". 

ד"ר אסעד אמר אתמול כי "צר לי מאוד על כל כאב ועל כל רצח, ובמיוחד על אנשים חפים מפשע. בסך הכל אמרתי שאי אפשר להשוות בין העלאת הצגה של הרוצח יגאל עמיר, אם היה מעלה הצגה, לבין העלאת ההצגה של הרוצח דקה. בבתי הסוהר יש מאות או אלפים כמו דקה, אבל
רוצח של ראש ממשלה יש רק אחד ואי אפשר להשוות בין השניים. אני משתתף בצערה של המשפחה וכואב לי על כאבם".
 
מעיריית חיפה נמסר בתגובה: “העירייה אינה מתעמתת עם משפחה שכולה. צר לנו על כל כאב אנושי”.