% מהנשים נוהגות להדליק נרות שבת באופן קבוע - כך עולה מסקר שערכה חברת הצורפים בנושא הרגלי הדלקת נרות שבת בקרב נשים. נתון מפתיע שעולה מהסקר: 26% מהנשים שטענו כי הן מדליקות נרות שבת באופן קבוע הינן חילוניות.



עוד עולה מהסקר כי 21% מהנשים שנוהגות להדליק נרות בערב שבת השיבו כי הן לא עושות זאת באופן קבוע, 9% מדליקות נרות שבת לעתים קרובות, 9% - לעתים רחוקות ו-3% - בחגים ובמועדים מיוחדים. רק 24% טענו כי הן כלל לא מדליקות נרות שבת.
 
כמו כן, רוב הנשים שמדליקות נרות שבת (67%) הינן בגיל 24-18. לעומתן, רק 44% מהנשים בגיל 65 פלוס השיבו כי הן מדליקות נרות שבת באופן קבוע. בנוסף, 67% מהנשים הנשואות ענו כי הן מדליקות נרות שבת, לעומת 45% מהרווקות.
 

הסקר בדק גם מתי החלו הנסקרות להדליק נרות שבת: 37% מהנשאלות השיבו כן הן החלו להדליק נרות בערב שבת בגיל צעיר, לצד הדלקת הנרות של אמא שלהן; 5% מדליקות מגיל 12; 45% - מאז שנישאו לבן הזוג; ו-9% - מאז שהתקרבו למסורת היהודית.
 
בקרב הנשים שהשיבו כי הן מדליקות נרות שבת מגיל צעיר לצד אמא שלהן, 50% הן תושבות השרון,  43% הן תושבות הדרום, 37% הן תושבות תל אביב-גוש דן  ו-29% הן תושבות ירושלים.
 
ובאיזה כלי מדליקות הנשים את הנרות? 35% השיבו כי הן מדליקות אותם בפמוטים מזכוכית או ממתכת; 33% - בפמוטי כסף מהודרים; ואילו 32% השיבו כי הן מדליקות נרות פשוטים ללא פמוטים.
 
יש לציין כי הסקר נערך באמצעות מכון המחקר מותגים-יפעת במדגם ארצי של 260 מרואיינות מגיל 18 ומעלה.