לאחר שעובדי הנמלים באשדוד ובחיפה החריפו את המאבק שלהם ואף התעלמו מהחלטת בית הדין שהורה להם לחזור לעבוד, נראה כי שר התחבורה ישראל כץ ממש לא מתכוון לעצור בשל כך את הרפורמה שהוא מתכנן. 



כץ הגיב היום (חמישי) בעמוד הפייסבוק שלו למהלך של עובדי הנמלים וכינה את השביתה שלהם 'פראית' : "שביתה פראית פרצה הערב בנמלי הים באשדוד ובחיפה. העובדים מנסים לעצור ברגע האחרון את הרפורמה בנמלים ולשמר את המונופול. זה לא יקרה! נשארתי בתפקידי כדי לוודא שרפורמות כאלה יושלמו. לדאוג לציבור מול ועדים כוחניים! מחר יתקיים טקס החתימה עם שתי חברות הענק הבינ"ל מהולנד וסין, שזכו במכרזים להפעלת הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד, ובכך תושלם המלאכה". 



כץ הוסיף כי "בדיוק כמו שהבטחתי: אנחנו הולכים להפוך את ישראל למרכז סחר ימי בינ"ל, להוסיף אלפי מקומות עבודה, להגביר את התחרות ולהוזיל את יוקר המחייה לכל בית בישראל". 



 

שביתה פראית פרצה הערב בנמלי הים באשדוד ובחיפה. העובדים מנסים לעצור ברגע האחרון את הרפורמה בנמלים ולשמר את המונופול. זה ל...

Posted by ‎ישראל כץ‎ on Wednesday, May 27, 2015
עובדי הנמלים בחיפה ובאשדוד  החליטו היום  להשבית את העבודה בנמלים ללא הגבלת זמן ולא לאפשר לראשי הוועדים להגיע לכל דיון משפטי שיתקיים בעניינם בימים הקרובים .

העובדים אף החליטו לא להתייצב לדיון בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה שדן הלילה בבקשת ההנהלה להורות לעובדים לחזור לעבודה סדירה. בדיון הלילי הורה השופט אלכס קוגן לעובדים לשוב לעבודה ב-4:30 לפנות בוקר אך העובדים התעלמו מההוראה.
 
העובדים אסרו על נציגיהם להשתתף בדיון ולכן נציגי הוועדים , יחד עם העובדים  החליטו להיעלם מהשטח . לדבריהם, צעדים אלה מתואמים לחלוטין יחד עם עובדי נמל אשדוד . נציגי שני הנמלים קיימו אמש דיון סוער עם יו"ר ההסתדרות , אבי נסנקורן .
בהודעה שהוציאו העובדים הם מאיימים: "הפעם אנחנו הולכים עם המאבק הזה עד הסוף  וללא הגבלת זמן . המדינה מורחת אותנו כבר שנתיים – שותים לנו את הדם בכפית. בתקופה זו בית הדין פרסם ארבעה פסקי דין שונים ובהם הוא הפציר בנציגי המדינה לנהל אתנו משא ומתן הן על עתיד התעסוקתי של העובדים והן על  ההשלכות העתידיות שיהיו לאחר הקמת הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד".