11 מרצים באוניברסיטה העברית ביצעו עבירות מין וחלקם אף מעשי אונס בסטודנטיות, כך עולה ממכתב של עמותת "אחת מתוך אחת" להנהלת האוניברסיטה ונחשף הערב (ראשון) בערוץ 10. האוניברסיטה פנתה למשטרה כדי שתבדוק את העניין.



העמותה הגישה מכתב תלונה לאוניברסיטה העברית ובו טענות לתקיפות מיניות עד מעשה אונס והטרדות מיניות שבוצעו לכאורה על ידי 11 מרצים. העמותה אספה עדויות של עשרות סטודנטיות והיא דורשת לשנות את נהלי הטיפול בעבירות מין באוניברסיטה.



הפרשייה החדשה נחשפת כחודש וחצי לאחר שפרופ' מריו שניידר, מרצה למדע המדינה באותה אוניברסיטה, הודח מתפקידו לאחר שהתברר כי הוא הטריד מינית סטודנטית.



במכתב שהעמותה שלחה נכתב: "ידוע לנו על חמישה מרצים שתקפו מינית סטודנטיות, לרבות מקרי אונס. חלק מהמקרים התרחשו בשנת הלימודים הנוכחית, וחלקם, כך על פי העדויות, בשטחי הקמפוסים. בנוסף, ידוע לנו על שישה מרצים אשר מטרידים מינית סטודנטיות באופן קבוע. אנחנו יודעים כבר שאחת מהטענות על תקיפה מינית נמצאת היום בבדיקה של הנציבה הממונה על הטרדות מיניות".



קב"ט האוניברסיטה העברית בירושלים מסר עדות בפני חוקר ממרחב קדם שבמחוז ירושלים במשטרה אודות חשד לכאורה לעבירות של הטרדה מינית והטרדה מילולית מצד מרצים באוניברסיטה כנגד סטודנטיות הלומדות במוסד האקדמי. בהמשך אמורים להגיע שני חוקרים ממרחב קדם לאוניברסיטה על מנת לנסות ולהתחקות אחר עקבותיהן של קורבנות מבין הסטודנטיות וכן לגבות עדויות מגורמים נוספים לרבות בכירים באוניברסיטה.



גל שרגיל, יו"ר העמותה: "ביום חמישי שלחנו מכתב הדורש את כינוס הוועד המנהל לטיפול יעיל בהטרדות מיניות, זאת לאחר שקיבלנו 11 פניות מסטודנטיות באוניברסיטה בחודשים האחרונים". לדבריה, בכל המוסדות האקדמיים ישנן תלונות של סטודנטיות כלפי מרצים, סגל וסטודנטים אחרים. "אנחנו מחכות שסטודנטיות מאוניברסיטאות אחרות יפנו אלינו בנושא ולא נחשוש לפנות לכל מוסד אקדמאי, על מנת שיטפל טיפול יעיל בתלונות על הטרדות מיניות. לצערנו, הרוב המוחלט של המוסדות לא מיישם את החוק".



תגובת האוניברסיטה: "הפניות עליהן מדובר במכתב לא הובאו לידיעת האוניברסיטה והיא לא קיבלה שום פנייה או תלונה בנושא. האוניברסיטה פנתה לעמותת "אחת מתוך אחת" בבקשה לקבל את המידע שבידיה, על מנת שתוכל לבדוק ולחקור את הנושא. עד כה טרם התקבלה תשובה.  במקביל הוגשה על ידי האוניברסיטה תלונה למשטרת ישראל בבקשה לחקור את הנושא".



השרה לשוויון מגדרי ולקידום צעירים, גילה גמליאל פרסמה: ״על אף החוק שהעברתי בנושא יחסי מרות באקדמיה אנו עדים כי עדין לא ניתנת לסטודנטיות היכולת ללמוד בראש שקט. המצב בו הפכו מוסדות הלימוד בישראל לחממה לאירועי הטרדות ותקיפות מיניות מצריכה דיון דחוף במועצה להשכלה גבוהה. בכוונתי לפנות לשר החינוך על מנת שדיון שכזה יתקיים בהקדם האפשרי״.