בשורה קשה לחולים המטופלים בקנאביס רפואי. לאחר שהפסיקו כמה מרפאות כאב ברחבי הארץ להנפיק המלצות חדשות למתן קנאביס, גם בבית חולים איכילוב פורסמו הנחיות חדשות המצמצמות משמעותית את מתן ההמלצות לטיפול בקנאביס. לעובדי המרכז הרפואי בתל אביב נשלחה בשבוע שעבר הודעת דואר אלקטרוני מההנהלה ובה הבהרות חדשות בנוגע למרשם קנאביס רפואי לחולים. "התחלת הטיפול בקנאביס בבית החולים תתאפשר לחולים שאובחנו כחולי סרטן במצב סופני בלבד", נכתב בהוראות החדשות.
 
בבית החולים בוחנים גם את האפשרות שלא לספק קנאביס לחולים במהלך אשפוזם: "אם התקבל מטופל לאשפוז עם רישיון לקנאביס מטעמים רפואיים, באחריות הרופא הבכיר או הרופא המטפל לשקול אם יש מקום להמשך את השימוש במהלך האשפוז".
נוסף על כך, הוחלט כי לא תתאפשר עלייה במינון שמקבלים החולים מעל ל־ 50 גרם בחודש, ולא יחודשו רישיונות של מטופלים ממרפאות אחרות. בכך מצטרף בית חולים איכילוב למרפאות הכאב בבתי החולים שיבא בתל השומר, זיו בצפת ובית לוינשטיין ברעננה, שהודיעו כי לא ינפיקו המלצות למתן מרשמים חדשים. במקביל, בבית חולים אסף הרופא נסגרה מרפאת הכאב, וכיום המסגרות היחידות המנפיקות המלצות לקבלת קנאביס עבור משרד הבריאות הן במסגרת קופות החולים. 

"לא יכולה לעזור לחולים"
"אני לא מסכימה עם החלטת ההנהלה ואין לי מושג מה החולים יעשו כעת", אמרה ד"ר ברקת שיף, אחת מרופאות הכאב בבית החולים, "זה מתסכל נורא, החולים מגיעים אלי, קובעים תורים חודשים מראש וכעת איני יכולה לעזור להם. מדובר באנשים המגיעים לאיכילוב בידיעה שזו הברירה היחידה שלהם".
ד"ר שיף מוסיפה: "סגרו המון מרכזים אחרים ואין מרפאת כאב אחרת המאפשרת זאת לחולים, ועכשיו גם אצלנו לא יהיה. זה גם נעשה בצורה של הסתרה - בניגוד לבתי חולים אחרים שתלו שלטים במרפאות והודיעו כי לא יחלקו עוד קנאביס, כאן אף אחד לא טרח ליידע את הציבור".
"הפיתרון: במכון הכאב" 
מבית חולים איכילוב נמסר בתגובה כי "לאחרונה יצא מטעם הנהלת בית החולים ריענון לנהלים שיצאו בסוף 2013 . הנחיות אלו, למעשה, מיישרות קו עם כל מרכזי העל הרפואיים בישראל. כל מטופל הזקוק לטיפול בכאב יקבל פתרון במכון הכאב בהתאם למגוון התרופות הקיים. חולים אונקולוגיים וכן חולים שקיבלו רישיון לטיפול בקנאביס ימשיכו להיות מטופלים במכון הכאב".
ממשרד הבריאות נמסר: "במשרד מכינים, בשיתוף בתי החולים, תוכנית לפתיחת מרפאות יק"ר שיפעלו בתוך בתי החולים".