"מסע של דה לגיטימציה למדינת ישראל", כך כינה הערב (חמישי) נשיא המדינה ראובן ריבלין את הניסיונות לחרם על מדינת ישראל, שהגיעו לשיא אמש עם הודעתו של מנכ"ל חברת אורנג' העולמית על 



בטקס האזכרה השנתי לחללי אוניית הנשק של האצ"ל אלטלנה, שהתקיים בבית העלמין בנחלת יצחק, התייחס ריבלין למהלך ואמר: "רק אתמול התמודדה מדינת ישראל  עם מתקפות של גורמים אנטישמיים  ואנטי-ישראלים, שבוחרים לעשות  מסע של דה לגיטמציה למדינת ישראל, ועם ירי תלול מסלול, מרצועת עזה. את המאבקים האלו עלינו להילחם יחד, מימין ומשמאל".



הוא הוסיף כי "מדינת ישראל, קמה תוך כדי מאבק בחרם הערבי. הדה לגיטמציה, שהיה בשיאו עוד לפני מלחמת העצמאות. במאמץ לאומי משותף החרם הזה התפורר ונמוג. הכרזות החרם היום אינן שונות במוטיבציה שלהן מאז".



הנשיא אף אמר כי הוא מצפה ממשלת צרפת להגיב על ההכרזה של מנכ"ל אורנג': "באפן מטריד, טרם שמעתי גינויים של ראשי המדינה בצרפת לדברים, שהשמיע מנכ"ל פראנס טלקום. אני מצפה שקולם ישמע, כאן, בישראל, ובקהיר. במקביל, ראינו כולנו, איך הטרור מעזה ממשיך לפגוע ולאים על חיי אזרחינו. גם בעזה לא נתן לאף אחד להסתתר, תחת הטענה ש'אין רבון". 



בדבריו אודות הפגזת האלטלנה אמר הנשיא כי סיפורה של האוניה יישאר חקוק על לבו: "כמי שחונך על תורתו של ז'בוטינסקי ועל מנהיגותו של בגין, "אלטלנה" היא עבורי צלקת אותה אשא בלבי כל חיי, והיא אוצרת בתוכה זיכרון של כאב עצום אך גם פאר וכבוד. כבוד על היותי חלק ממחנה שתרם תרומה מכרעת לביסוס הריבונות היהודית בארץ ישראל. פאר על זעקתו של מפקד המרי, מנחם בגין הקורא לחייליו כשדמעות חונקות את גרונו: 'לא תרימו יד על אח! רק לא מלחמת אחים!'. אינני נושא את הצלקת לבד, לוחמי האצ"ל, בניהם ונכדיהם, נושאים את הצלקת בליבם".