לאחר שורה של פציעות, ותלונות רבות של אזרחים שהתלוננו על נסיעה פרועה מצד רוכבים של אופניים חשמליים, המליצה הבוקר (שני) משטרת ישראל על החמרה של התקנות הקיימות בנושא. 



בהודעה שפרסמה המשטרה, נכתב כי ראש אגף התנועה ירון בארי ימליץ שנסיעה באופניים חשמליים תהיה מעתה ברישיון בלבד, ורק מעל גיל 16. כמו כן ממליצה המשטרה לחייב גם את האופניים עצמם ברישיון, בדומה לרישוי של רכב.




מעכשיו ברישיון? אופניים חשמליים. צילום: פלאש 90 


 "מאז חקיקת התקנות החדשות בעניין האופניים החשמליים, נתקלה המשטרה בקושי ממשי ביישומן, בעיקר נוכח הגיל הצעיר של רוכבי האופניים, מסוכנות הורדתם לכביש והחשש מהיפגעותם על ידי כלי רכב וכן,  העדר פיקוח על הכלים עצמם", נאמר בהודעת המשטרה. "רק באופן זה ניתן יהיה להתמודד באופן אפקטיבי עם מסוכנות הכלי ולמנוע פגיעות בגוף ובנפש", הודגש בהודעה. 



הבוקר תתכנס ועדת הפנים של הכנסת לדון בנושא. הוועדה תדון בין היתר בבעיית היעדר האכיפה בכל הנוגע לשימוש באופניים חשמליים וכן בבחינת אפשרות להעברת סמכויות האכיפה לרשויות המקומיות. בעקבות ריבוי התאונות הנגרמות על ידי אופניים חשמליים הגיש שלשום ח"כ עפר שלח בקשה לדיון דחוף בוועדת הכלכלה. להצעה זו הצטרפו חברי כנסת מכל הסיעות.

בתוך כך - בגלי צה"ל דווח כי עיריית באר שבע הודיעה שתאסור נסיעת של אופניים חשמליים במקומות שבהם יש ממשק עם הולכי רגל. מדובר על איסור נסיעה בגנים ציבוריים, מדרכות ומקומות שאינם מיועדים לתנועת רכב גלגלי. ראש העיר, רוביק דנילוביץ', הורה  לקדם חוק עזר עירוני שיגביל את הנסיעה של אופניים חשמליים לצירי תנועה המיועדים לרכב מנועי.