שר החינוך הכריז על רפורמה חדשה שכוללת כוח עזר ל-340 אלף ילדים בגילאי 3-4. בשיחה עם חגי גולן הסביר בנט כיצד יתבצע השינוי והתייחס לצפיפות הגבוהה בבתי הספר. 
"אני בתפקיד פחות מארבעה שבועות ובחרתי שהמהלך הראשון שאעשה בחצי מיליארד שקלים יהיה להשקיע אותם בילדי גיל 3 ו-4", אמר בנט. "עד היום ילדים בגילאים הללו היו במסגרות בהן היה בלתי אפשרי לתת להם יחס אישי. ב-1 לספטמבר ב-4,600 גנים תהיה סייעת שנייה ויהיו תקציבים אוטונומיים לגננות. אנחנו מדברים על הרבה יותר מרק סייעת שנייה אלא ממש על מהפכה והעלאת האיכות של גני הילדים בגיל 3 ו-4", הוסיף בנט.
שר החינוך החדש התקשה להסביר מדוע למרות חשיבות העניין ממשלות קודמות לא התפנו להוסיף סייעת שנייה לגנים: "אני לא רוצה אף פעם לבקר ממשלות אחרות, אני רוצה להתמקד במה שאני עושה. יש פה עניין של סדרי עדיפויות, לתפיסתי גילאי 3 ו-4 הם גילאים  מעצבים בהם הילד בונה אישיות, הוא צריך את החום והוא רוכש שפה. זה גיל קריטי וכשיש גננת וסייעת אחת מול 35 ילדים, חוץ מלהחליף חיתולים ולנגב את האף אין זמן להעמקה פדגוגית. יש פה באמת דבר אדיר למאות אלפי ילדים שזה ישנה להם את החיים".

למרות השינוי המיוחל לא ברור אם בשלב הזה יש מספיק סייעות שמוכשרות להיקף נרחב כזה של פריסה. לדבריו של בנט אין סיבה לדאגה: "למעשה זה עניין מבוזר, אנחנו לא מגייסים אותן דרך משרד החינוך אלא כל רשות ורשות מגייסת במקומה. יש כאלו שכבר עובדות לפעמים יום בשבוע כסייעות משלימות וממלאות מקום. המצב הוא בסדר גמור ואני מתחייב שנעמוד בזה". 
בנט התייחס גם ל"מחאת הסרדינים" ולצפיפות הקיימת כיום בבתי הספר: "אני בוחן את הנושא, צריך לומר שבפריפריה באזור שבו יש מצב סוציו אקונומי נמוך, מספר הילדים בכיתה כבר ירד ל-32. הבעיה היא כרגע באזור המרכז במקומות שהם יותר חזקים כלכלית. הצעד הראשון לשינוי הצפיפות היה בגני הילדים, כאמור הנושא נמצא על שולחני, אני לומד אותו אל מול שורה של אופציות נוספות". 

ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי