למרות שההסכם בין עובדי מפעלי ים המלח והנהלת כיל נחתם לפני כשבועיים, ההפרות מצד הנהלת כיל נמשכות וכזכור בשבוע שעבר העובדים שיבשו את העבודה.



ביום ראשון הקרוב צפויים להפגש יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ומנכ"ל כיל, אבנר מיימון במסגרת ועדת מעקב כדי לנסות ולגשר על הפערים. 



ההפרות אותם מציינים העובדים הן: העסקת עובדי קבלן במקום עובדים שפרשו, ביטול תורניות, ניוד עובדים ועוד. ההפרה המרכזית מבחינת העובדים היא כאמור קליטת עובדי קבלן - בשבוע שעבר נקלטו כעשרה עובדי קבלן במקום עובדי ההסכם הקיבוצי שממלאים את אותם התפקידים והדבר מעורר זעם בקרב העובדים. העובדים מאיימים כי אם לא תהיה ברירה והפגישה לא תוביל להסכמות ולביטול ההפרות הם יינקטו בעיצומים בשבוע הבא.



במכתב ששוגר לעובדים מיו"ר וועד העובדים, אדמונד לנקרי, צויינו הנושאים שלטענתו ההנהלה מפרה. בין היתר:


"הנהלת החברה מתעלמת 'ממזכר ההבנות' אשר לפיו נדרש משא ומתן לזכויות העובדים בניגוד להסכם שנחתם. הנושא מצוי בהתדיינות בין ההסתדרות להנהלה, עד להתדיינות אין לשתף פעולה בכל מה שקשור בכי"ל אחת".



בנוסף, לנקרי ציין את עניין הבונוס. "הנהלת החברה מתנה את תשלום הבונוס בהתנהגות של העובדים בחודשיים הקרובים (המנהלים קיבלו את הבונוסים לפני חודש)".



סעיף נוסף נוגע לרווחת העובדים: "הנהלת החברה מעוניינת לקצץ באופן חד צדדי שליש מתקציב הרווחה השנתי ודורשת דרישות חדשות בניגוד להסכם אשר עלולים לפגוע ברווחת העובדים ונושא עובדי קבלן- הנהלת החברה מעסיקה עובדי קבלן בעקבות פרישה של עובדים בניגוד להסכם שנחתם".



לנקרי הוסיף כי הוא מודע להתנהגות הבוטה והמסיתה של הנהלת החברה ובצעדים הפוגעניים בניגוד להצהרות ההנהלה בחזרה לעבודה, "הנהלת החברה מתוסכלת מההסכם שנחתם, שהיא לא הצליחה לפטר מאות עובדים, שלא קיבלה את הזכות לפטר עובדים בהחלטה שלה בלבד. תכניות התייעלות שונו ותוקנו על מנת למנוע פגיעה בעובדים ומניעת העברת מחלקות שלמות למיקור חוץ".



תגובת כיל לטענות: "ועד עובדי כיל ים המלח צריך להבין כי ההסכם כבר נחתם וצריך להוציאו לפועל עם כל הקשיים הכרוכים בדבר. אנו קוראים לעובדים לפתוח דף חדש, לשלב ידיים ולפעול במרץ ובמחויבות להצלחת החברה".