בפגישה אתמול בין דקנאט הסטודנטים לראש התא הגאה באוניסרסיטת בר אילן נאמר לפעילים כי לא יתאפשר לחלק עלונים, לחגוג, ולהעלות מודעות לזכויות להט"בים בחודש הגאווה. האלטרנטיבה שהוצעה על ידי האוניברסיטה היא אירוע סגור בהשתתפות רבנים ופסיכולוגים.
 
בפגישת הכנה להפנינג הגאווה לציון חודש הגאווה והסובלנות באוניברסיטת בר אילן, עומר מחלוף, ראש התא הגאה בבר אילן שוחח עם דיקן הסטודנטים, פרופסור אורי ניר. מכלוף מסביר כי האירוע תוכנן מתוך מודעות לרגישות הנובעת באופן טבעי מאופי האוניברסיטה וחלקים מהציבור שלומד בו, ולכן מבקש לשים דגש על "קירוב לבבות", נראות, הנגשת המידע על הקהילה הגאה לציבור הסטודנטים הדתיים וניסיון לגשר על הרגשות השלילים אשר קיימים לפעמים בין הקהילה הלהט"בית לציבור הדתי.
מהתאחדות הסטודנטים נמסר כי בפגישה הבהיר פרופסור ניר כי אוניברסיטת בר אילן, בהחלטה שעברה דרך נשיא האוניברסיטה וההנהלה, לא תאפשר קיום של אף אירוע בפרהסיה, לא תאפשר לאף ארגון או עמותה להגיע לאירוע, ולא תאשר לחלק שם עלוני מידע. 

עוד מוסיפים בהתאחדות הסטודנטים כי הדבר היחיד שהאוניברסיטה מוכנה לאשר, הוא פאנל אקדמאי, אשר יערך באולם סגור, בו דוברים שונים, אשר יאושרו קודם על ידי האוניברסיטה, ויישאו דברים. 

"מטרת האירוע אינה מטרה טיפולית-פסיכולוגית"
 
עומר מחלוף, ראש התא הגאה בבר אילן: "יש חשיבות העצומה באירוע ציבורי בפרהסיה, שכן קיים בקמפוס ציבור גדול מאוד של סטודנטים השייכים לקהילה הגאה, אך נמצאים בשלבים שונים של תהליך ההשלמה עם הזהות המינית שלהם והיציאה מהארון, ולכן לא מגיעים למפגשים השוטפים של התא, וגם לא יגיעו לאירוע מבודל אשר יערך באולם סגור".
מכלוף הסביר את חשיבות האירוע ואמר כי "עצם העובדה שקיים תא גאה בבר אילן היא אכן חשובה, אך אין בה בכדי 'מעשה נדבה' של האוניברסיטה, שעה תאים אחרים, פוליטיים ולא פוליטיים פועלים ומקיימים אירועים ציבוריים ללא הפרעה או התערבות מצד האוניברסיטה".
"הדיקן סיכם את דבריו באמירה כי הוא 'ממליץ לתא לקיים אירוע מכובד, בו ישתתפו דוברים שונים, כמו פסיכולוגים ורבנים, אשר יוכלו להציע עזרה למשתתפים'", הסביר מכלוף והוסיף: "הבהרתי לדיקן כי התא אינו קבוצה טיפולית, ומטרת האירוע אינה מטרה טיפולית-פסיכולוגית, הוספתי ואמרתי כי אני יוצא מהפגישה בלב כבד, ומאוכזב מהתנהלות האוניברסיטה, אשר סירסה את האירוע, ולמרות שפורמאלית אישרה קיום של אירוע כל שהוא, בפועל דנה את האירוע לכיליון, שכן קיום פאנל, מחטיא את מטרות האירוע".