לאחר שהשחקן נורמן עיסא הודיע לתיאטרון חיפה כי לא יופיע בהצגה בבקעת הירדן, הופעלו עליו לחצים משרת התרבות והספורט, מירי רגב, שאיימה לבטל את התקציב עבור התיאטרון אותו מפעילים עיסא ואשתו. 



שרת התרבות כתבה: "החלטתו של עיסא אינה מביאה לידי ביטוי את הדו קיום שבו הוא מאמין ועליו הוא מצהיר. במידה ונורמן לא יחזור בו מהחלטתו, בכוונתי לבחון מחדש את תמיכת המשרד בתיאטרון אלמינא, הפועל תחת ניהולו".



עיסא פנה בצעד יוצא דופן ופרסם פוסט בפייסבוק בו כתב:


 

אנשים יקרים, ב24 שעות האחרונות מתנהל סביבי מחול שדים לא הוגן סביב סירובי להופיע בהצגת תאטרון חיפה בבקעת הירדן.אני ערבי ...

Posted by Norman Issa on Tuesday, June 9, 2015


יצחק הרצוג, יו"ר מפלגת העבודה וראש האופוזיציה כתב בתגובה פוסט תמיכה בעיסא:

 

אני חבר של נורמן עיסא איש התיאטרון והמשחק ושל רעייתו גדעונה. זכיתי להופיע לצידו בסידרה ״עבודה ערבית״. נורמן וגדעונה מובי...

Posted by ‎יצחק (בוז'י) הרצוג - Isaac Herzog‎ on Wednesday, June 10, 2015


"הרשימה המשותפת" הגיבה גם היא לדבריה של השרה רגב ולהחלטתו של שר החינוך, נפתלי בנט, להסיר את ההצגה "הזמן המקביל" מסל התרבות הארצי ואמרה כי בנט ורגב דוהרים על גל פופוליזם זול שיביא להתרסקות התרבות והאמנות בכלל.



עוד הוסיפה הרשימה כי בנט ורגב לא יכלו להתאפק חודש ולהנהיג את המשרדים המופקדים בידיהם בממלכתיות, "מפני שלא הצליחו לבלום את האידאולוגיה הגזענית שלהם שיצאה הפעם בתסריט סחיטה ואימה וסתימת פיות נגד חופש הביטוי, תוך פגיעה בזכות היצירה האומנות והתרבות ובזכות התלמידים והילדים לראות יצירה המגלמת את מורשתם ותרבותם הערבית פלסטינית".



הרשימה הוסיפה ש"השרה רגב ציינה בעמוד הפייסבוק שלה ובראיונות שהעניקה לתקשורת כי 'הדו קיום לא מסתיים בתל אביב- יפו', אולם היא שכחה כי במקום שמסתיים בו חופש הביטוי והתרבות והדו קיום שאינו, מתחיל הכיבוש. התנהלותם מול עיסא וכל יוצר ושחקן ערבי היא מעין מדיניות אלוף, כדי שיצייתו לכל גחמה שיוצאת ממשרדיהם. בנט ורגב לא רוצים לנהל דיאלוג עם עולם התרבות. הם רוצים להשתיקו. הם מנסים בכל לדרך לסרטט גבולות עולם התרבות תוך רמיסת כל זכר לחופש דעה וביטוי".



ח"כ איציק שמולי התייחס גם להחלטת בנט להסיר את ההצגה: "מצטער מראש על שבירת הפרדיגמה של ימין ושמאל אבל ההחלטה של נפתלי בנט על הפסקת המימון להצגה, שנכתבה בהשראתו של רוצח החייל משה תמם נכונה ומוצדקת. חופש הביטוי לא יכול להוות עיר מקלט לאיבוד עשתונות וטרלול מוחלט, ומדינה רשאית שלא לירות לעצמה בראש. מי שכל כך רוצה ללכת ביוזמתו יוכל לעשות זאת בערב וללא סבסוד המדינה".