מחאת הסרדינים נמשכת: היום החלו הלימודים ברמת גן באיחור, במחאה על הצפיפות הגוברת בבתי הספר. אלי פדלון, יו"ר ועד ההורים ברמת גן וחבר בפורום ועדי ההורים היישוביים, דיבר בתכניתו של גיא זהר על זעמם של ההורים הנלחמים באדישות המערכת.
"היום הושבתו כל בתי הספר ברמת גן משמונה עד עשר בבוקר", סיפר יו"ר ועד ההורים ברמת גן, "ארגנו הפגנה בבית ספר 'ערמונים', אליה הגיעו אנשים מכל קצוות העיר. ראש העיר, חברי מועצה ומשלחת של ילדים שהגיעה מבית ספר באזור, כולם הגיעו כדי למחות על הצפיפות בכיתות", אמר פדלון.
פדלון הסביר את כוונותיהם של ראשי המאבק: "אנחנו מצפים ודורשים שיישמו את החלטות הממשלה מ-2008 ושייתנו את האפשרות שבכיתות יהיו עד 32 תלמידים, כדי שיהיה אפשר ללמוד. יש מקומות בהם מורות מנהלות את השיעורים עם מדונות, זה משהו שהוא בלתי אפשרי ובלתי הגיוני. אין ספק שצפיפות גורמת לבעיות, היא מובילה לאלימות ואי אפשר להגיע לכל תלמיד. יש תלמידים שצריכים קצת יותר מרווח בשביל ללמוד ויש מקומות בהם הילדים צפופים פיזית, ממש כמו סרדינים".

מלבד בעיית הצפיפות הצביע פדלון על בעיות נוספות במערכת החינוך בישראל: "צריך השקעה 'פר' תלמיד, יותר שעות רוחב ואין מספיק משאבים להפנות לילדים שיש להם הפרעות קשב וריכוז. הילדים האלה הם ילדים שקופים וצריך לתת להם את האפשרות להיות שווים גם אם הם לא מצליחים להגיע בקלות לציונים וללמוד".
למרות שלא ברור כיצד תוכל לגייס המדינה תקציב עבור פתיחת כיתות נוספות, פדלון משוכנע שחובתו של שר החינוך לשנות את המציאות הקיימת: "סדר העדיפויות צריך להשתנות. הגיע הזמן, עם שלם צועק והמחאה הזאת לא תסתיים עד שנקבל את הדבר הבסיסי הזה - חינוך לילדים שלנו כמו שצריך ובאקלים נורמלי. אקלים בית הספר הולך להשתנות לפי תפיסתם ואנחנו לא ניתן שזה יקרה". 
ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי