יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג התייחס הבוקר (שני) לסרט העוסק ביגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, ואמר: "סיפורו של רוצחו השפל של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, לא ראוי לבמה בדיוק כמו סיפורו של כל רוצח או מפגע אחר".
"לא תמיד מה שחוקי ומותר הוא נכון ומוסרי. מצער ומביך שהסרט המיותר הזה מקבל זמן מסך בפסטיבל ראוי ומוערך", אמר הרצוג והוסיף: "אני בטוח שהציבור בישראל ידע לסנן ולזרוק את התועבה הזו מחוץ לתודעתו בלי איסורים ומגבלות משפטיים כי הרוצח הבין היטב שמעשהו הנפשע ירסק את מדינת ישראל ואת הדמוקרטיה שלה לרסיסים וסיפורו מעורר רק שאט נפש בקרב הציבור בישראל".
כזכור, כפי שפורסם אתמול, הסרט "על סף הפחד", משלב ראיונות עם בני משפחתו של עמיר, ובהם אשתו לריסה ואמו גאולה עמיר, ומציג פנים אנושיים בחייו, ובהם, בין היתר, שיחות שהוא עורך מתאו בכלא עם בנו. הסרט אמנם ממומן ברובו בידי משרד התרבות הרוסי, אך הוא צפוי לעלות בפסטיבל הקולנוע של ירושלים, אשר נהנה מחסות ממשלתית ישראלית

בין הקטעים הנדירים בסרט נשמע עמיר כשהוא מקריא דרך הטלפון לבנו, ינון, סיפורים לפני השינה. אחד מסיפוריו של עמיר עוסק בחוני המעגל ואחר בגדעון בן יואש ובמלחמתו במדיינים. הרוצח הכלוא מספר לבנו, שנראה בפנים גלויות בסרט, כיצד הנחה אלוהים את גדעון להושיע את עם ישראל. "השם אמר לו אל תפחד", מספר עמיר, "אתה לא תמות, אתה תלך להושיע את כל עם ישראל". 
סצנת הסיפור נמשכת מספר דקות, במהלכה מתמקדת המצלמה בילד הרך. הסרט, המשלב קטעי ארכיון מתוך התקשורת מתקופת הרצח ומהמשפט שהתנהל נגדו באותם ימים, כמו גם מימי הפיגועים הקשים לאחר הסכמי אוסלו, מתמקד כמעט אך ורק בצד של משפחת טרימבובלר-עמיר ובמאבק המשפטי שהם מנהלים וניהלו נגד המדינה, על תנאי כליאתו. עורך דינם, ארי שמאי, אומר ליוצר הסרט במהלכו: "יגאל עמיר רצח את רבין כי הוא חשב שאם הוא לא יעשה את זה, מדינת ישראל תלך קפוט".