אירוע שהתקיים היום (רביעי) במרכז פרס לשלום בו נכחו יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, הנשיא לשעבר, שמעון פרס והבמאי והשחקן, מייקל דאגלס, התייחס הפאנל לקידום השלום בעולם היהודי
דאגלס התייחס ליהדותו ואמר: "אני היום בן 70. גיליתי את היהדות בגיל מאוחר. יש לי בן צעיר שיש לו חברים יהודים. הוא השתתף בארוחות ליל סדר איתם ובארוחות שבת, עד שהגיע אלי בגיל 13 וביקש לעשות בר מצווה. מאוד התרגשתי, כל חיי אמרו לי שבגלל שאמי אינה יהודייה אני לא יהודי. לכן אני מודה לבני שהחזיר אותי בחזרה ליהדות".
הנשאי לשעבר פרס אמר כי ״אם לא נעשה שלום ניכנס למצב כאוטי ונאבד את הרוב היהודי בארצנו. אני מאמין שאפשר להגיע לשלום עם אבו מאזן. 

שלום צריכים לעשות ממשלות, אבל זה חייב להיעשות עם תמיכת העמים״. 
"הטרור הורס את העמים הערביים: בסוריה, בתימן, בלבנון, ובמקומות נוספים. חייבים להאבק בטרור האכזרי", הוסיף פרס.
נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, התייחס לנתיחות בגבול הצפון: ״אנחנו צריכים להביע הזדהות ותמיכה עם עמים שסובלים. ביקרתי בבתי החולים בצפון וביקרתי את הפצועים הסורים שסובלים סבל רב. עלינו לעשות הכל כדי לעזור לעדה הדרוזית וגם לעם הכורדי. עלינו לעמוד לצד הסובלים באופן ישיר או עקיף״.
שרנסקי אמר כי "ב-15 שנים האחרונות יש ניסיונות עקביים לעשות דה לגיטימציה לישראל. אנחנו יודעים איך להתמודד עם זה, דרך מסע ותגלית. זה משנה תפיסות כשרואים את ישראל בעיניים כדמוקרטיה חזקה בים פונדמנטלי. לכן צריך להביא כמה שיותר יהודים לישראל. במקביל צריך לתגבר שליחים ישראלים בקמפוסים. צריך להלחם בזה, זה סוג חדש של אנטישמיות".