הצתת כנסיית "הלחם והדגים" הלילה בטבריה, גרמה לזעזוע רב בקרב האוכלוסיה הנוצרית בישראל ובעולם. 



כזכור, אלמונים הציתו את גג הכנסייה, שנמצאת על שפת הכנרת ונבנתה בראשית ימי הנצרות. הנזק בו נאמד במיליונים ונחשבת לאחד המקומות הקדושים ביותר לנצרות בישראל. מהמשטרה נמסר כי למקום נגרם נזק בחדר האירוח ובמחסן של הכנסייה וכי גם חדר התפילה ניזוק קלות מעשן. ההצתה הגיעה ביום רגיש במיוחד לנצרות, בעיקר לאחר הטבח הנורא שאירע בכנסייה בארצות הברית.



יועץ התקשורת של הכנסייה הקתולית בישראל, ודיע אבו נסאר, אמר לכלי התקשורת כי קיבל פניות מקבוצות רבות של צליינים מרחבי העולם והן שוקלות לבטל ביקורים מתוכננים בישראל.



"זה אירוע מכאיב ומכעיס. הנזק הוא במיליונים, אך קשה מכך הוא הנזק הנפשי. נדרשת פעולה של רשויות הביטחון בישראל, ובעיקר פעולה של הרשויות במישור החינוכי. היו עשרות מקרים של פגיעה במקומות קדושים, וזה מראה שיש יותר מאדם אחד שעושה את המעשים האלה. יש תופעה של שנאת האחר ושל חוסר כבוד".

כזכור, דליקה פרצה הבוקר (חמישי) בכנסיית בטבחה הנמצאת על חופה הצפוני של הכנרת. שני בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן ובמקום נמצא כיתוב בעברית מתוך תפילת עלינו לשבח, ההמייחל כי לא יהיו עובדי אלילים בארץ.
כתובות נאצה בעברית נמצאו על הקיר כאשר בכתובת נכתב הציטוט "והאלילים כרות יכרתון". זהו חלק מתפילת עלינו לשבח הנאמרת שלוש פעמים ביום. הפירוש הוא איחול כי לא יהיו בארץ נוצרים או מוסלמים, ומכאן עולה חשש לאירוע תג מחיר. 
 
כוחות משטרה עיכבו הבוקר קבוצת מטיילים באזור הצפון, מספר שעות לאחר הצתת הכנסייה באזור טבריה. מדובר בכ-17 נערים ומדריך. הם נעצרו, לדברי ארגון חננו, בשעה שהתפללו שחרית בקבר חבקוק הנביא, אז הגיעו למקום מספר ניידות משטרה שהודיעו להם כי הם מעוכבים. בהמשך הגיעו למקום כוחות גדולים מימ"ר ש"י, שוטרי יס"מ ואנשי שב"כ אשר עיכבו את קבוצת המטיילים. בסופו של דבר, כל הנערים שוחררו לביתם.