ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב לפיגוע  שבוצע היום (שישי) לעבר ישראלים בסמוך לצומת הפרסה באזור הישוב דולב שבבנימין ובו נהרג דני גונן, תושב לוד בן 25.



גונן נפצע במצב אנוש לאחר שנורה ע"י פלסטיני בעת שרחץ במעיין עין ביבים. הוא עבר החייאה בשטח ומשזו לא צלחה הוא הובהל לבית החולים, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.




דני גונן. צילום: מתוך פייסבוק


נתניהו התייחס לפיגוע ואמר כי "הסימנים בשטח מעידים שמדובר בפיגוע טרור. אנו פועלים כדי לאתר את מי שביצע אותו. אסור שהשקט היחסי שמושג הודות לסיכולים רבים יטעה אותנו. הניסיונות לפגוע בנו נמשכים כל הזמן, ואנו נמשיך להילחם בהם בכל האמצעים שעומדים לרשותנו".



נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין הגיב גם הוא: ״הפיגוע הרצחני שאירע היום הוא חוליה נוספת בהסלמה השקטה והחמורה של מעשי טרור שאנו עדים להם בחודשים האחרונים. לא נשלים עם מציאות שבה מטייל צעיר מקפח את חייו באדמת ארץ ישראל בשל היותו יהודי. כוחות הביטחון יפעלו ללא לאות כדי להביא את האחראים למעשה האכזרי והנפשע לדין. ראוי שנשמע גינוי נחרץ וברור למעשים נפשעים אלה מצד ההנהגה הערבית, הנושאת באחריות לפעולות טרור היוצאות משטחה וכן ממנהיגי הציבור הערבי במדינת ישראל". 



עוד הוסיף נשיא המדינה: "הלב נשבר לשמע הבשורה המרה. בשם העם בישראל אני שולח את תנחומיי למשפחתו ואיחולי החלמה מהירה לפצוע".



שר הכלכלה, נפתלי בנט הגיב גם לפיגוע: "בזמן שהעולם עוסק בלהחרים את היהודים, הפלסטינים עוסקים בלרצוח אותם. שתי התופעות מחוברות ביניהם בקשר סיאמי של טרור. הפלסטינים הולכים ומרחיקים עצמם ממשפחת העמים, אל חברה המעודדת רצח וטרור".



המתאם המיוחד מטעם האו"ם לתהליך השלום במזה"ת ניקולאי מלדנוב אמר בעקבות הפיגוע: "אני מגנה את פיגוע הירי היום כלפי מכונית ישראלית אזרחית שנסעה בגדה המערבית. בעיתוי הנוכחי, יומו השני של הרמאדן ועם כניסת השבת, אני קורא לכל הצדדים לנהוג בריסון מירבי ולפעול להבאת המפגעים לדין".



מוקדם יותר התייחס לאירוע גורם בכיר בצה"ל:  "מדובר באירוע ירי באזור צומת הפרסה. שני צעירים מלוד שהגיעו לרחוץ במעיין דיברו עם חבר שלהם וסיפרו לו שיש פלסטיני במקום. בדרך משם עצר אותם פלסטיני ושאל אותם אם יש מים במעיין. במהלך השיחה הוא הוציא אקדח משקית וירה בהם".



הוא התייחס לכך שיש שמועה שהייתה קיימת התראה: "אני מכיר שמועה על התראה אבל מבהיר כי לא ידוע למערכת הביטחון התראה שקשורה על אזור זה. לפי הנהלים של הגזרה, כל ירידה לנחל נעשית בתיאום עם החטיבה הרלוונטית. כנראה שהחברים מלוד לא היו בקיאים בנהלים".