בעקבות הפיגוע שבוצע היום (שישי) לעבר ישראלים סמוך לישוב דולב באזור בנימין, בו הצבא והשב"כ אמרו כי לא הייתה התראה נקודתית, מתיישבי האזור התקוממו וטענו כי הופצה ידיעת התראה כזו.



באירוע נרצח דני גונן, בן 25 מלוד. חברו נתנאל נפצע באורח קל והוא פונה לבית החולים "תל השומר".



לאחר האירוע, גורם בכיר בצה"ל הכחיש כי הייתה התראה מוקדמת ואמר כי הרקע למעשה לא ברור: "אני מכיר שמועה על התראה אבל מבהיר כי לא ידוע למערכת הביטחון על התראה שקשורה לאזור זה".



אזור מערב בנימין הוא האזור עם הכי הרבה נביעות של מים מתוקים לקילומטר רבוע בארץ. עין בובין הוא אחד המעיינות הפופולריים ביותר באזור מזרחית לצומת שילת ואליו מגיעים עשרות מבקרים בכל יום שישי. זהו מעיין גדול ועמוק, מוקף עצי פרי. "תמוהה תגובת צה"ל לתיאום במקום כל כך הומה ונגיש", אמר אחד המטיילים הפוקד באופן קבוע את המקום.



המתיישבים: הודעת וואטסאפ התריעה על פיגוע אפשרי


לטענת מתיישבי האזור, הופצה הודעה המתריעה בפני ביקור במקום: "17:04 17/6 תשמעו עכשיו, אבא של חברה שלי קיבל הודעה שחוליית מחבלים רוצה לעשות פיגוע באחד המעיינות ויש דגש על עין בובין. תזהרו".



הודעת וואטסאפ זו הופצה בקרב תושבי מערב בנימין והגיעה לטענתם, לתושבים ביישובים הסמוכים למעיין בו רצח הפלסטיני את דני גונן ופצע את חברו, נתנאל.



המתיישבים זועמים על כך שלטענתם הצבא הטיל, לכאורה, את האחריות על המטייל שנרצח באמרתם כי כניסה למעין דורשת אישור והמטיילים לא ביקשו אישור כזה.



מטיילים שקיבלו את ההתראה מבעוד יום ולכן לא טיילו באזור, טענו כי הצבא מנסה להסיר מעליו את האחריות. הם הוסיפו כי קבוצות מודרכות המתכננות טיול באזור יהודה ושומרון אכן אמורות לתאם עם כוחות הצבא שבוע מראש את מסלול הטיול אך למטיילים יחידים מומלץ לתאם, אבל אין הנחיה מפורשת האוסרת על טיול ללא תיאום כזה. המתיישבים רואים בטיולים בשטח עוד דרך לבסס את אחיזתם בארץ ישראל.