לקראת ההשבתה הארצית ביום ראשון: ועד ההורים העירוני בתל אביב יזם מהלך נוסף במחאה כנגד הצפיפות הכיתות בכך שגייס את ועדי ההורים מרחבי הארץ לאיסוף קופסאות סרדינים ומכתבי ילדים אל שר החינוך, נפתלי בנט, כל המשלוחים אמורים להישלח ללשכתו בתל אביב ובירושלים, ביום ראשון בבוקר.



"הסלוגן שמלווה את הקמפיין ונשלח כפתק על קופסאות הסרדינים הינו: "יצאנו לחופשה, כעת הסרדינים באחריותך!", מסרה ל"מעריב אונליין", עדי אדרי , דוברת ועד ההורים המרכזי בתל אביב ומי שהגתה והובילה את המהלך.



הורי בית הספר היסודי "ארזים" בנווה אביבים רוקנו היום (חמישי) את הסופר המקומי מקופסאות הסרדינים וארזו יחד עם הילדים בקרטונים את המתנה לשר החינוך , נפתלי בנט, שתגיע במשלוח מרוכז מנציגים עירוניים ברחבי הארץ ללשכתו בתל אביב.



"הבת שלי הנמצאת בכיתה ג' בה לומדים 35 תלמידים ובשנה הבאה כנראה יותר, כתבה מכתב לשר. מאז כיתה אלף הבת שלי מתלוננת על הצפיפות בכיתה ועל הרעש הבלתי נסבל בזמן השיעור מצד הילדים שלא מרוכזים", סיפרה שלי מירון, "לבתי מאוד חשוב שהשר ישמע באופן אישי את מה שהיא עוברת יום, יום בכיתה".



"אני מבקש ממך שבכיתה יהיו רק 30-32 ילדים, כי אם לא, המורה לא תוכל לעזור לילד מתקשה", כתב יותם ארליך, תלמיד כיתה ד' 1 בארזים. "ובנוסף, יהיו צפופים מידי ולא יהיה אוויר לנשום". את המכתב צירף יותם לקופסת סרדינים לצד שאר הקופסאות עם המכתבים שיישלחו לשר.



כזכור, למרות ההכרזה על ההשבתה הארצית, אליה הצטרפו כבר עשרות יישובים מטעם פורום ההורים הארצי בדרישה להורדת התקן בכיתות ל-32 תלמידים ואי איחוד כיתות קטנות, הבהיר משרד החינוך השבוע, כי הלימודים ביום ראשון הקרוב, יתקיימו כסדרם.




מחאת הסרדינים. צילום: באדיבות ההורים