שבוע לאחר שהמג"ד לשעבר של גדוד צבר בחטיבת גבעתי, לירן חג'בי, סירב להתנצל בפני המתלוננת מאי פאטל כי התנהג כלפיה בצורה שאינה הולמת ואף הטריד אותה מינית, היום (חמישי) שלחו קצינים בצה"ל מכתב לפאטל ובו כתבו: "אנחנו מתביישים במערכת אשר מוכנה לגבות את קציניה על חשבון חיילותיה".



"ראשית, נתחיל בעיקר, אנחנו מתנצלים. השוביניזם הצה"לי צועק מכל בניין והטרדות מיניות קורות בכל בסיס. בעולה זה מזל שיש נשים כמוך ואנו רוצים להצטרף אליך ולאומץ ליבך ולהגיד די, מספיק, זו התנהגות פסולה, פלילית ובזויה".



עוד כתבו הקצינים: "זו התנהגות אשר חייבת לחלוף מהעולם ויש לנקוט בכל אמצעי כדי להבטיח זאת. אנו מתביישים במערכת אשר מוכנה לגבות את קציניה על חשבון חיילותיה ומעיזה לשים את מצויינותו של קצין בקרב לפני החופש של חיילת סדיר".



החיילים כולם קצינים במילואים, חתמו בשמם על המכתב וקראו לבכירי הצבא לחזור בהם מהקריאה להשאיר את חג'בי בדרגתו ולהבהיר לכולם כי התנהגותו לא מקובלת. אחד מחבריו של חג'בי הביע זעם על אותם קצינים במילואים ואמר ל"מעריב אונליין": "מדובר בחבורה של בורים וטיפשים שרצו עם מכתב חסר כל תוכן לתקשורת כדי לזכות בכמה רגעים של תהילה על חשבון אדם שמשלם מחיר כבד על הטעויות שלו. אם הם היו טורחים להגיע לבית המשפט או לבדוק את העובדות הם היו יודעים שכל מי שהעיד על אופיו של חג'בי גינה באותה הנשימה את התנהגותו ואת מעשיו. אז למה לכתוב במכתב שהדרג הבכיר צריך לגנות ולהתנער? זה שיימינג לא פחות גרוע מכל ביוש שרץ ברשת ואותם קצינים צריכים להתבייש. לא כותבים מכתב מבורות". הוא אומר.



כבר לפני שבוע קבל הסנגור הצבאי הראשי, אל"מ אשר הלפרין, סנגורו של חג'בי על אותם אנשים שיוצאים נגד תופעת עדות האופי. "לירן חג'בי נכנס לצבא כשהוא נער בן 18. את כל חייו הבוגרים עשה בצבא. מי ידע לספר על דרכו הצבאית אם לא מפקדיו? מי יאמר דבר בשבחו רגע לפני גזר דינו, אם לא הם?" קבל אל"מ הלפרין. "מי יכול לספר על פעילותו ועל אופיו של סא"ל חג'בי בעת גזירת דינו? האם לא פקודו, שחש כי הוא חב לו את חייו" סיכם הסנגור הצבאי.