הערב (שני) תכריע הכנסת בנושא הגז ה טבעי, ובשל חשש אצל ראש הממשלה נתניהו שהקואליציה לא תשיג את הרוב הדרוש, הוא שוקל לדחות את מועד ההצבעה.

זכור, שלושה שרים לא הצביעו בממשלה בנושא הגז בגלל ניגוד עניינים. המדובר בשרים משה כחלון ויואב גלנט מכולנו, והשר חיים כץ מהליכוד. 

ל להפוך את ההצבעה הערב בכנסת להצבעת אמון בממשלה. צעד שיחייב את השרים להצביע בעד עמדת הממשלה. 



נתניהו הודיע אתמול לשרים ולח"כים באמצעות יו"ר ועדת חוץ וביטחון צחי הנגבי, כי הוא דורש מהם לתמוך בהצבעה בהצעת הממשלה, או להשיג קיזוז. אולם בשעות האחונות נתניהו שוקל כאמור להפוך את ההצבעה להצבעת אמון, כדי לחייב את השרים להצביע  עם הממשלה. 

הרצוג: "אם המתווה הסודי טוב כל כך-הציבור יתמוך"

יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, תקף היום את נתניהו ואת חברי הקואליציה על התנהלותם בעניין ואמר: "נתניהו קובר את הגז במחשכים- ממה הוא פוחד?חברות וחברי הקואליציה מתנהגים כתוכים צייתנים- חיילים בצבא שלא ברור על מי הוא מגן" .

"מתנהגים כמו תוכים צייתנים" הרצוג. צילום: מרק ישראל סלם 

בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני אמר הרצוג כי "נתניהו קובר את הגז של הציבור הישראלי במחשכים, רחוק מעינו, כיסו והבטחת עתידו. נמאס משמועות וחצאי פרסומים. ממה נתניהו וממשלתו מפחדים? אם המתווה הסודי טוב כל כך-הציבור יתמוך" 
 
הרצוג הוסיף: "גם אם נתניהו לא אוהב את זה, מדינת ישראל היא  עדיין דמוקרטיה. חברות וחברי הכנסת מהקואליציה- אזרחי ישראל צריכים להיות היום מודאגים מאד. אתם מתנהגים כמו תוכים צייתנים, כמו חיילים בצבא שלא ברור למי נתונה הנאמנות שלו" 

ליברמן יודיע: האם ישראל ביתנו יתמכו בהצעה בכנסת? 

אחר הצהריים אמור יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להודיע האם הוא וסיעתו יתמכו הערב בהצעת הממשלה בהצבעה בנושא הגז, דבר שיבטיח לקואליציה את הרוב הדרוש. 

בשורות הקואליציה ייעדר בהצבעה חבר כנסת מייקל אורן מכולנו, שנמצא בארה"ב לצורך קידום ספרו. בשורות האופוזיציה צפוי להיעדר ח"כ באסל גטאס, שהיה על סיפון האונייה "מריאן", שעשתה דרכה לעזה, אך נמצאת בדרכה לנמל אשדוד לאחר השתלטות חיל הים עליה.