שעות אחדות אחרי שהוגשה תלונה נגד רב צעיר ומקובל מצפת בגין מעשים מגונים וקיום יחסי מין תוך ניצול יחסי מרות לכאורה, נעצר הרב בנתב"ג בשעות הבוקר המוקדמות (חמישי) כשככל הנראה היה בדרכו להימלט מהארץ.
בראשית השבוע נחשף סיפורו של הרב הצעיר בעל ישיבה חסידית המזוהה עם זרם הציונות הדתית שרכש לו קהילה אדוקה ונאמנה והפך למורה דרך שלה ושל רבות ורבים אחרים שהגיעו למעונו כדי לקבל את ברכתו, להיוועץ עימו ולשמוע על פתרון בעיות הזוגיות שלהם, או הפוריות שמתעכבת.
הרב עצמו, כך נטען בקרב הקהילה הסגורה, ניצל על פי החשד את אותה מצוקה ודאג לקיים מפגשים בסתר שם באמתלה של טיפול רוחני היה מבצע בהן מעשים מיניים חמורים לכאורה.

נודע כי טרם חשיפת הפרשה קיבלה ועדת רבנים בצפת בראשותו של הרב הראשי שמואל אליהו, מקורבו האישי של הרב, ובה היו חברים הרבנים אברהם אנגל וגד כהן, החלטה לפיה על הרב להשעות את עצמו מכל עיסוק ברבנות ולהעתיק בשלב זה את מגוריו מצפת וזאת עד לסיום הבדיקה בעניינו.
גורמים המעורים בפרטים טוענים כי ההחלטה נתקבלה לאחר שבפני ועדת הרבנים בכלל והרב אליהו בפרט הוצגו עדויות מפורטות, תמונות וכן צילומי מסך של הודעות SMS שנשלחו על ידי הרב האמור. גם הרב שזומן להליך הבירור אישר את העובדות ואף התבייש במעשיו ולכן הוחלט בדעה אחת על השעייתו המיידית ללא דיחוי.
אתמול כאמור הוגשה תלונה ראשונה נגד הרב על ידי תושבת צפת שטענה כי לפני שנים אחדות הובלה על ידי הרב לאחד היערות באזור באמתלה של טיפול ושם ביצע בה מעשים מגונים. האישה שמרה בסוד את המעשה האיום עד שקיבלה את ההחלטה לנפץ את המיתוס סביב הרב המקובל. המתלוננת אתמול היא בת 38, טענה כי האירוע התרחש לפני 13 שנים. במשטרה ערכו בדיקה האם מדובר בתלונה שחלה עליה התיישנות. חשוב לציין כי עבירות מין שאינן קשורות לתחום האינוס אלא הטרדות מיניות או מעשים מגונים אחרי תקופה של עשור, חלה עליהן התיישנות.
במהלך הלילה שבין רביעי לחמישי הוגשה במשטרת צפת תלונה נוספת נגד הרב וכן התקבל מידע כי הרב מתכוון לעזוב את הארץ. אמש סמוך לחצות הגיעה לתחנה מתלוננת נוספת אשר קשרה את הרב למעשה אינוס, מה שהביא לטיפול המשטרה. המידע הועבר לידיעת גורמים בנתב"ג, משטרת הגבולות ומשטרת מרחב בן גוריון ואכן הרב שהגיע לשדה בדרכו לצאת את הארץ נעצר.

הרב הועבר ליחידת ההונאה של המחוז הצפוני במשטרה. במהלך היום ככל הנראה יובא הרב לבית משפט השלום בצפת שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. ממחוז הצפון במשטרה נמסר כי "בשל צנעת הפרט ולמניעת פגיעה בהלכי החקירה, לא נוכל להתייחס לפרטי האירוע המצוי בחקירה".