שי בלומנטל אחד מארבעת חברי הוועדה העירונית שמינתה עיריית חיפה, לבדיקת המשך מימון תיאטרון אל מידאן בעיר, טוען כי חתימתו על מסקנות הוועדה להמשיך ולתקצב את התיאטרון, אינה חתימתו וכי הוא לא חתם על המסמך אשר מאשר את המשך מימון המוסד.



רק אתמול (רביעי) בערב הודיע ראש עיריית חיפה חיפה, יונה יהב, כי הנחה להמשיך את התמיכה העירונית בתיאטרון אל-מידאן, וזאת לאור מסקנות ועדת הבדיקה אשר מונתה לפני כחודשיים, בעקבות הסערה הציבורית בנושא.



כזכור, לפני כשלושה שבועות הוציא שר החינוך, נפתלי בנט, מסל התרבות הארצי, את ההצגה "הזמן המקביל" אשר העלה התיאטרון ואילו שרת התרבות, מירי רגב, הורתה על הקפאת המימון לתיאטרון, "עד לסיום בדיקת מקורות המימון שלו". ההצגה "הזמן המקביל" מבוססת על כתבי המחבל ואליד דקה המרצה את עונשו בגין תכנון רצח החייל משה תמם ז"ל, בשנת 1984. במסגרת הסערה הציבורית אשר התעוררה בנושא חתמו מעל 15,000 איש על עצומה של משפחת תמם, הקוראת להפסקת המימון הציבורי לתיאטרון.



על הוועדה העירונית אשר הוקמה בהוראת יהב לפני כחודשיים, לבדיקת המשך מימון התיאטרון, נמנים ארבעה חברים ובהם חבר המועצה, שי בלומנטל (הבית היהודי). על פי מסקנות הוועדה, אותן הציגה אתמול בערב העירייה, נכתב בין היתר : "לא נמצאה כל בעיה עם ההצגה 'הזמן המקביל' עצמה וככל שהיא מעוררת תחושות קשות אצל חלק מהציבור, היא עומדת במסגרת חופש הביטוי והחופש האומנותי".



ואולם, היום בבוקר כתב בלומנטל בעמוד הפייסבוק שלו: "לאור הפרסומים אמש על החזרת מימון לתיאטרון אל מידאן על ידי עיריית חיפה, הריני להבהיר כי אני מתנגד להחזרת המימון לתיאטרון. חתימת שמי על החלטת הוועדה אינה חתימתי. לפני פרסום החלטת הוועדה, בעודי מאושפז לאחר ניתוח, דיברו עימי וכנראה הוצאו ממני דברים שלא הייתי מודע עליהם".



מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "שי בלומנטל הנחה את לשכת ראש העיר לצרף את חתימתו לאחר שקרא את המסמך ואישר אותו".