"אני מתכוונת להוביל הגדרה מיוחדת ועדכנית של סדרי העדיפויות בעולם התרבות הישראלי. בעיני זו משימה לאומית", אמרה אמש שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) בטקס פתיחת פסטיבל הקולנוע בירושלים, על רקע קריאות בוז רמות שליוו את נאומה.
 
עוד הבטיחה רגב כי תאפשר ביטוי למגוון דעות: ״עולם התרבות בישראל צריך להיות השתקפות של מסורות ותרבויות שונות. אני מתכוונת להוביל לשיח שייתן ביטוי לכל הדעות".
 
מנחה הטקס, השחקן ליאור אשכנזי, עלה לבמה עטור זקן ארוך ועקץ את רגב באומרו: "כמו שאת רואה, כבוד השרה, אני מוכן לשינוי בתקציב התרבות. אני כבר נראה כמו הומלס". כשאשכנזי הציג את רגב נשמעו קריאות בוז רמות מצד רבים מקרב האלפים שפקדו את הטקס, שנערך אמש בבריכת הסולטן בירושלים. רק מעטים בקהל מחאו כפיים לרגב כשעלתה לבמה. מאות מהנוכחים היו תיירים ואורחים מחו"ל, שלא הבינו את פשר המהומה.
 

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שזכה לתשואות סוערות מהקהל בעלייתו לבמה, אמר: "הקולנוע - שגריר ישראל, גם אם לפעמים הוא ביקורתי ופוגע בי". ריבלין הוסיף: "השיח הציבורי חצה את גבול הטעם הטוב. לעתים, כשהאמנות הופכת לפוליטית, הפוליטיקאים מתערבים בה. הקהל הישראלי לא רוצה שיקבעו לו מה לראות, ואת המגוון שהוא מבקש עלינו לאפשר".