השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס הערב (שבת) בראיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" לשני הישראלים הנעדרים שככל הנראה נמצאים בעזה, ואמר כי הוא לא עודכן על מצבם.



"אני חושב שהיה רצוי וראוי שחברי הקבינט יהיו מעודכנים", אמר השר והוסיף: "האם זה השפיע והיה משנה את המצב - אני לא חושב. חוסר המידע הגיע מתוך מקום של שמירה על דיסקרטיות".

"הפקנו לקחים לאחר עסקת שליט"

למרות שהדגיש כי על הממשלה לעשות כל שביכולתה להחזיר את הישראלים, ביניהם אברה מנגסטו, אמר ארדן כי שחרור מחבלים לשם כך איננה אופציה: "כל הפעלת לחץ על החמאס היא חשובה. אני מתכוון לבטל את כל הנושא של הלימודים האקדמאיים לאסירים הפלסטינים שנמצאים בישראל יחד עם שרת החוץ, אך לגבי שחרורו מחבלים- לא עוד. כבר הופקו לקחים בנוגע לעסקת שליט ואנחנו לא נחזור על זה". 

"הנעדרים הישראלים - קלף חזק בידי ההתנגדות הפלסטינית"
אודות דבריו של נציג ראש הממשלה לענייני שבויים, ליאור לוטן, אמר ארדן כי "זה לא היה צריך להיאמר וטוב שהוא התנצל על כך. ודאי שהסיטואציה היא מורכבת והיחסים עם הישראלים יוצאי אתיופיה - זה נורא עצוב ומצער שבדיוק לאחר גל ההפגנות זה קורה. מדובר בצירוף נסיבות קשה וכואב אך כשמדובר על חילוץ של אזרח ישראלי, נצטרך לעשות הכל. אך שחרור של מחבלים שלאחר מכן חוזרים לבצע פיגועים - לא בא בחשבון. אנחנו צריכים להפיק לקחים מעסקאות אחרות בהן שילמנו מחיר אחרי ששחררנו אסירים".

"אקים ועדת חקירה על פרשת ברכה"

במהלך הראיון התייחס ארדן גם לפרשת אפרים ברכה ז"ל, ואמר כי הוא מתכוון להקים ועדת בדיקה בנושא: "אני לא מחפש אשמים, כי אז שיתוף הפעולה יהיה נמוך. אני מתכוון להקים צוות הפקת לקחים שיציע לי מנגנונים לטיפול בנושא".


ארדן הוסיף: "ביקרתי אתמול את משפחתו של ברכה ואמרתי כי אני לא חושב שזה נכון לעסוק בהנצחה של מורשתו במהלך השבעה. היו לו הישגים אדירים בתחום המלחמה בשחיתות ובוודאי שהוא ראוי שתהיה לו הנצחה, אך אתן את דעתי בנושא במהלך השבועות הקרובים". הוא אמר כי צריכה להיות בקרה על מצבם הנפשי של השוטרים: "גם הם בני אדם".