בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) 25 שנות מאסר על מחמד סלאימה, שהורשע בעסקת טיעון בחמש עבירות של ניסיון לרצח במהלך פיגוע הדריסה שביצע בשושן פורים בירושלים בכביש מספר 1 בבירה.



על פי גזר הדין, סלאימה יצא בבוקר ה-6 במרץ מביתו שבשכונת ראס אל עמוד במטרה לבצע את פיגוע הרצח. "הוא נסע בשדרות חיים בר-לב (כביש 1), וכאשר הבחין בקבוצה של שוטרות מג"ב ובאזרחים חוצים את הכביש ברחוב שמעון הצדיק (להלן - הולכי הרגל) - עצר את רכבו סמוך לצומת בכביש 1 ונסע לאחור כדי לכוון את הרכב לעברם. הוא לחץ על דוושת הבנזין, האיץ את המהירות, סטה ימינה לכיוון הולכי הרגל אשר חצו אותה עת את הכביש ופגע בהם ברכבו בעוצמה רבה. כתוצאה מעוצמת הפגיעה הוטחו מספר שוטרות מג"ב אל הקרקע, והנאשם המשיך בנסיעתו ופגע ברוכב אופניים מאחור, בעוצמה רבה".



מיד לאחר מכן, עצר הנאשם את הרכב, יצא ממנו כשהוא אוחז בגרזן. והחל לרוץ לעבר שוטר מג"ב ולעבר מאבטח, אשר אִבטחו באותה עת את שער הכניסה לבסיס מג"ב הסמוך, תוך השמעת צעקות בערבית. השניים, שהבחינו בנאשם, נעו לכיוונו וצעקו לעברו לעצור, מספר פעמים. משהמשיך הנאשם בריצה לכיוונם, פתחו לעברו בירי ופצעו אותו. במקביל, ירו לעבר הנאשם שניים ממאבטחי הרכבת הקלה, אשר הבחינו באירוע, ורצו אף הם לכיוונו.



השופטים בראשות אב בית הדין, יורם נועם כתבו בגזר הדין: "לעבירות שבהן הורשע הנאשם - חמש עבירות של ניסיון לרצח - חומרה מופלגת, במהותן ובנסיבות ביצוען. הנאשם, שהִנו תושב ישראל, החליט לבצע פיגוע טרור של רצח יהודים, רק בשל היותם יהודים - על-ידי דריסתם למוות של הולכי רגל ועוברי דרך באמצעות מכוניתו".



עוד כתבו השופטים, כי לדאבון הלב, המדינה והחברה נאלצים להתמודד עם פיגועי טרור על רקע לאומי, אשר חלקם מבוצעים על ידי מפגע בודד, ובין השאר, בפיגועי דריסה, שמטרתם להביא לקטל של רבים, כמו בענייננו.



בנוסף נקבע כי סלאימה יפצה שתיים מהנפגעות ב-100 אלף שקלים לכל אחת ואילו את שלושת האחרים ב-20 אלף שקלים לכל אחד.