פרקליטות מחוז מרכז ופרקליטות מחוז תל אביב יגישו הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כתבי אישום חמורים כנגד ראש ארגון הפשיעה איציק אברג'יל, אחיו מאיר אברג'יל מבכירי הארגון, אבי רוחן ומוטי חסין וכן כנגד ארבעה עשר נאשמים נוספים.



הפרקליטות מייחסת לנאשמים עבירות של חברות בארגון פשיעה סחיטה באיומים עבירות רצח וניסיונות לרצח וכן עבירות אלימות חמורות. כמו כן יוגשו כתבי אישום כנגד ריקו שירזי ונאשם נוסף בגין עבירות אלימות.



מדובר בסיומה של פרשת 512, הפרשה שהעסיקה בשנתיים האחרונות את חוקרי היחב"ל (היחידה לחקירות בינלאומיות) והיחידה המרכזית תל אביב ובעטיה גייסה המשטרה שמונה עדי מדינה וזאת כדי להפליל את ארגון הפשיעה הגדול במדינה ולהביא לפיענוח של שורה ארוכה של מקרי רצח וניסיונות לרצח שהתרחשו ב-15 השנים האחרונות במדינה ומעבר לים.



כזכור, לפני כארבעה חודשים הפכה חקירה סמויה בפרשה זו לגלויה עם גל מעצרים של 60 חשודים וכבר אז אמרו במשטרה כי המטרה בסופו של דבר היא להוביל מאחורי סורג ובריח את המעורבים ה"כבדים" בפרשה.



היום, עם הגשת כתבי האישום ובצל חקירה של פרשה משנית הקשורה לחיסולה של עו"ד יורם חכם, פרשה שהובילה לאחרונה למעצרם של אסי אבוטבול ורעייתו וכן למעצרם של ארבעה חשודים נוספים, נראה כי המילה האחרונה במאבק כנגד אירגוני הפשיעה, הינה בסופו של דבר המילה של המשטרה.