כ-200 תושבי הצפון הפגינו הערב (שני) בקרית שמונה, במחאה על סגירת חדר המיון הקדמי בעיר.

לפני כשנה וחצי נסגר חדר המיון אשר שירת במשך עשרות שנים את תושבי קרית שמונה, יישובי אצבע הגליל, וצפון רמת הגולן. מדובר בעשרות אלפי בני אדם המרוחקים מבית החולים זיו בצפת. 
התושבים טוענים כי מרפאת החירום של מד"א בקרית שמונה אינה יכולה ואינה אמורה לספק תחליף לחדר המיון הקדמי, אשר פעל בעיר מאז מלחמת שלום הגליל בשנת 1982, ונסגר בשנת 2013. "מדובר בסכנת חיים מתמשכת, מה גם שהמוקד הרפואי נסגר בשבע בערב", טענו התושבים שהניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר בנימה צינית: "ביבי חולים עליך", ו"ביבי מתים עליך בצפון". 

"אנשים יברחו מכאן וידרימו"
 

מישל בן שימול, פעיל חברתי ומיוזמי ההפגנה, אמר הערב: "אנו תושבי קרית שמונה ואצבע הגליל מפנים מבט כלפי ממשלת ישראל והעומד בראשה וזועקים די, מבחינתנו המארגנים זו יריית פתיחה שאמורה לגרום למקבלי ההחלטות לשבת ולסיים את הסאגה המתמשכת סביב פעילותם של חדר המיון בפרט ושירותי הבריאות באזור בכלל. השלב הבא יהיה הרבה פחות נעים, ישפיע ברמה הארצית, ויכלול אם נידרש, גם את סגירת הגליל העליון כולו על כל המשתמע מכך. מי ייתן ועיני מנהיגי הארץ ייפקחו ומי שהיוו ועדיין מהווים שכפ"ץ אנושי למדינה כולה, יקבלו את אשר מגיע להם בדין ולא בחסד", אמר בן שימול.

מפגינים בקרית שמונה. צילום: מורן סולימני, שינוי כיוון
 
מורן סולימני, פעילה בתנועת 'שינוי כיוון' אשר הוקמה לפני כשנה כחלק מהמאבק בנושא טענה כי סגירת חדר המיון משמעותה חזרה אחורה בזמן שתפגע בהתיישבות בגליל. "ברגע שביטלו את המיון הקדמי החזירו אותנו 50 שנה אחורה. בריאות ושירותי חירום זמינים זה הדבר הכי בסיסי ואם לא תהיה כאן בריאות הולמת לא תהיה התיישבות בגליל. להיפך, אנשים יברחו מכאן וידרימו. איזו אמא ואיזה אבא ירצו שהתינוק שלהם יהיה בסכנת חיים?". 
בהפגנה השתתפו גם ראש עיריית קרית שמונה, ניסים מלכה, וראשי מועצות איזוריות, בהם ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, אשר אמר: "בצפון מרגישים לעיתים שהקול הוא קול יעקב והידיים הם ידי עשו - שבוע אחרי שהממשלה החליטה על תכנית חומש לפיתוח הגליל, אנחנו נאלצים להפגין על קבלת שירותי רפואה בסיסיים".