במאי 2015 הפציע עמוד פייסבוק חדש במרחבי הרשת, ״אוהבים את גברת שרה נתניהו״. שמו בלט בין כל דפי הפייסבוק הציניים ועמודי המחאה שהתרגלנו לראות במחוזותינו. 
עמוד הפייסבוק המפתיע הזה, שזכה עד כה ליותר מ־4,000 לייקים, סוקר את קורותיה של אשת ראש הממשלה, מפרסם שלל תמונות מפרגנות מחייה ומצהיר כי מטרתו ״לשמור על שרה נתניהו מפני ההשמצות הבלתי פוסקות נגדה״.
האם מדובר בבדיחה? הפוך על הפוך? מתברר שממש לא. מאחורי עמוד הפייסבוק הזה עומד ליאור הררי מקריית אתא, בן 43, גרוש ואב לילדה, ומטרתו לפאר את שמם של בני הזוג נתניהו ברשתות החברתיות. לטענתו של הררי, שסובל מ־83% נכות בשל מחלת סוכרת שהתפרצה ב־2005, הוא ייסד את עמוד הפייסבוק ומנהל אותו בהתנדבות, אין לו שום קשר לבני הזוג, והם לא מממנים אותו.

בני הזוג נתניהו יודעים על קיומך?
״במערכת הבחירות האחרונה הייתי פעיל ברשת למען נתניהו, ומקורבים לבני הזוג סיפרו לי שהם שמעו עלי ויודעים על פועלי. שמעתי מאותם מקורבים ששרה קוראת את הפוסטים שלי בשקדנות״.


"לעולם איני מאשים אותו". נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם 
הררי מצהיר שאהבתו לבני הזוג נתניהו עודדה אותו לפתוח את עמוד הפייסבוק. ״אוהב, למה לא לאהוב?״ תוהה הררי. ״ואני לא לבד: יש לדף כ־4,000 חברים, רובם נשים, שפשוט אוהדות את שרה נתניהו, את האומץ שלה לעמוד מול כל המתקפות נגדה, שמעריכות את העשייה הציבורית שלה.

אהבתי למשפחת נתניהו מגיעה כמובן כאיש ליכוד מאוד פעיל ברשתות החברתיות, יחד עם אהבתי להיסטוריה המדהימה של משפחתה של גברת נתניהו וההיסטוריה הציונית הרוויזיוניסטית של משפחת נתניהו, והערכתי את העשייה של גברת נתניהו למען ילדים, קשישים וחיילים בודדים. הנשים שמעריצות את שרה מפרגנות לה ממקום של אישה שהיא דמות ציבורית שמלווה ראש ממשלה בישראל, וכל ניסיון לפגוע בה הוא זה שפוגע בנשים עצמן שאוהבות אותה״.
מה היה הפוסט שעורר הכי הרבה תגובות?
״היה גל של הצטרפות לדף אחרי שהספר שלה פרסם תמונה שלה. וואו, היא נראתה פשוט מדהים״.
קיבלת תגובות נאצה בעקבות הפעילות שלך למען בני הזוג נתניהו?
״במערכת הבחירות האחרונה יש גורמים שהשמיצו אותי ברשת, אמרו שביבי משלם לי, שזו קונספירציה״.
איך זה שבעמוד הפייסבוק אין תגובה שלילית אחת אפילו?
״אני מוחק את כולן״.
ואכן, התגובות בעמוד נעות בין ״כל הכבוד, משפחה למופת״ ל״יפה, אלגנטית וטבעית. מלכה״ ועד ״רוב העם בעד הגברת נתניהו, ולכן התקיפות נגדה רק מחזקות את הימין״.
״זו לא דרכנו״
״ב־2005, כששר האוצר נתניהו פעל נגד הזרם וקיצץ בכל המדינה, ראיתי שיש פה מנהיג מיוחד, מה גם שגדלתי על יוני ז״ל״, מספר הררי איך התחילה האהדה שלו למשפחת נתניהו. ״הם נתפסים בעיני כמשפחה אידיאלית ומקסימה שכל אחד מהם היה במערכת יחסים שונה, ובסופו של דבר הם ביחד וכמקשה אחת. זה מקסים אותי. בבחירות 2006, כשהליכוד קיבל 12 מנדטים, הייתי בגני התערוכה והיו מעט ליכודניקים ואמרתי לכולם: 'אתם תראו שביבי יהיה ראש הממשלה הכי טוב למדינת ישראל' ואכן צדקתי. לגבי היחסים עם ארצות הברית, אני לא רואה בעיה אצלנו, הבעיה אצל אובמה שאינו מבין איך דברים מתנהלים באזור שלנו. נקווה שילמד לפני שהוא הולך״.
מהן התכונות שאתה אוהב בבני הזוג נתניהו?
״אני אוהב את ראש הממשלה כשהוא מתחיל לנאום בכל נאום שהוא. אני אוהב גם את דמותה של שרה נתניהו לצדו בכנסים, כשכל קהל הליכוד מתחיל להתרגש ולצעוק מהתרגשות, כמו שהיה בגני התערוכה בליל תוצאות הבחירות האחרונות ובערב הרמת הכוסית כחודש אחר כך. היה מדהים״.
מה הביקורת שיש לך על ראש הממשלה?
״מבחינתי, ראש הממשלה יאכזב אותי אך ורק אם הוא לא יהיה ראש הממשלה לשנים רבות וטובות״.
ובכל זאת?
״פעם אחת התאכזבתי מראש הממשלה נתניהו כשצירף את ליברמן לתנועת הליכוד, אך זוהי היסטוריה ומ־2005 אני הולך לצדו ותומך בו בכל אשר אני עושה למרות שהוא אישית לא מכיר אותי. איני מצפה ממשפחת נתניהו לשום דבר, ולכן לא אתאכזב מכלום. מטרתי היא שמשפחת נתניהו תהיה שלווה ותעסוק כל אחד על פי תפקידיו למען המדינה״.
למרות אהדתו לליכוד, הררי מעיד ש״הייתי רוצה ממשלת אחדות כדי שכל העם יבוא לידי ביטוי, בתנאי שזה יהיה בלי ציפי לבני״. 

נכים רבים בארץ מוחים על חוסר נגישות, קצבאות נמוכות. בתור נכה, אתה מזדהה עם הטענות שלהם נגד הממשלה?
 ״אכן אני נכה, אך אין לי כלפי ראש הממשלה טענה על מצבי, מפני שמי שנמצא במצבי מקבל סיוע מהמדינה על פי רמת נכותו וכו'. במצבי הנוכחי אין לי תלונות ואני חושב שמי שבאמת יודע להילחם על האמת כשהיא לצדו - ינצח. אני מקבל קצבאות משני גורמים שונים״.
מה דעתך על הביקורת נגד נתניהו בעניין מתווה הגז?
״אני לא מבין בזה, אז אני לא רוצה להגיב, אבל אני סומך על ביבי. הוא היה שר אוצר מצוין״.
ומה היית אומר לכל מי שבא בטענות אליו?
״הייתי עונה שלמדינה שלמה, לכל משפחה או אזרח, תמיד יהיו בעיות בכל תחום חיינו, גם לי, ומה שאני עושה זה לפנות לאותן רשויות ולנסות להילחם באותן בעיות. אך לעולם איני מאשים את ראש הממשלה ואת רעייתו שרה בהאשמות שווא או בקללות. זו ממש לא דרכנו. אני אמשיך להגן על ראש הממשלה ורעייתו הגברת נתניהו בכל מקום ברשתות החברתיות, ולפי מה שראיתי בדף הזה, רבים יצטרפו אלי לעשייה חיובית למען הגברת שרה נתניהו״.
אתה לא חש לפעמים שאתה יחיד מול רבים?
״יחידים? מיליון הצביעו מחל! מיליון״, עונה הררי בלהט.
"צריך איזון״
כשאני מעמתת את הררי עם הפרשות השונות שנקשרו בשמם של בני הזוג נתניהו, בהן עדויות מטרידות של עובדים לשעבר במעון ראש הממשלה, הוא מסרב להתרגש. ״פרשות העובדים לשעבר - כשמם כן הם  -עובדים לשעבר", הוא אומר, ״וכל מי שפיטרו אותו יש לו אינטרסים״.
מי לדעתך היריב שלך במאבק על שמם הטוב של בני הזוג נתניהו?
״אין אויב, יש יריבים מהפוליטיקה, כתבים וגם מי שעובד באיזו משרה בסביבת ראש הממשלה ושרה וחושב שיעשה קופה על הגב של ראש הממשלה ומשפחתו וירד לחייו. יש כאלה תמיד. נתקלנו בהם בשנים האחרונות״. •