ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הפתיע אתמול (רביעי) את חברי הכנסת בגילוי נאות: “מח"ט בנימין ישראל שומר הוא בן דוד שלי".



מליאת הכנסת קיימה דיון בהצעה לסדר של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) בנושא "מח"ט בנימין תחת חקירה – חוסר גיבוי לפעולות חיילי צה"ל". בתום הדיון התקיימה הצבעה האם להעביר את הנושא להמשך דיון בוועדת החוץ והביטחון או להסירו מסדר היום. ח"כ שמולי לא השתתף בהצבעה. יו"ר הישיבה, ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני) שאל אותו מדוע הוא לא מצביע. "אני בניגוד עניינים. הוא בן דוד שלי", הפתיע ח"כ שמולי את הנוכחים.



ח"כ שמולי אמר ל"מעריב אונליין" על מח"ט שומר: "אני אוהב אותו, מעריך אותו ומגבה אותו עד תום. מאחל לכל חייל בצה״ל מפקד כזה. יחד עם זה אני בניגוד עניינים מוחלט ולכן לא יכול להצביע".



בדיון עצמו זכה מח"ט בנימין, הנתון לחקירת מצ"ח, לגיבוי מלא של ח"כ סמוטריץ' (הבית היהודי) ששיבח אותו כי ירה במחבל שיידה לעברו אבנים. "אני חושב שהוא עשה את מה שהוא מצופה. הערך הראשון, כידוע, בערכי צה"ל הוא חתירה למגע וביצוע מושלם של המשימה. הוא פרק מהרכב, הגיב וכתוצאה מכך המחבל הזה, שרצה להרוג אותו והשליך עליו את הבלוק הזה על השמשה הקדמית, נהרג”.



"אני מניח שאפילו מערכת המשפט בישראל לא תגיע עד כדי רצח בכוונה תחילה נגד המח"ט הזה, אבל חלילה בעבירות כמו הריגה עוד יכולים להאשים אותו. יעשו לו הנחות בסוף – רק גרימת מוות ברשלנות. יגידו ואללה, לוחם בצה"ל, מח"ט, מסכן את חייו – נעשה לו ג'סטה. ואני אומר: חברים, איזה סרט אנחנו, אזרחי מדינת ישראל, רוצים לראות?", הוא הוסיף.



ח"כ סמוטריץ' המשיך ואמר: "היו לנו בשנים האחרונות לא מעט סרטים מבישים של ג'יפים שנסקלים באבנים ובבלוקים על ידי ילדים ובורחים, מתקפלים עם הזנב בין הרגליים. התפרסם סרטון, מתחת לבית שלי בקדומים לפני בערך שנה – בטח כולם זוכרים כאן – על חיילים ביום שישי, שבאים לפזר התפרעות ובורחים – באמת לא נעים להגיד – עם הזנב בין הרגליים מילדים קטנים שזורקים אבנים”.



סגן השר יצחק כהן הקשה ושאל את ח"כ סמטוריץ' מה היה עושה במקומם. “הייתי יורה", השיב הח"כ ללא היסוס. “על ילדים?”, שאל סגן השר כהן. "אני אענה. חבר הכנסת כהן, אתה שואל שאלה נפלאה ואני רוצה לענות. אני לא בא בטענות כלפי החייל הקטן בקצה. זה מה שלימדו אותו – לימדו אותו לא לשמור על הכבוד הלאומי; לימדו אותו לשחוק את ההרתעה של צה"ל עד דק. לימדו אותו לברוח. ואני אומר, אדוני היושב-ראש, פעם אחת הכבוד הלאומי – ובואו לא נזלזל בו", השיב סמוטרץ' שסיכם באומרו: "אומר שני דברים – ואני מסיים, אדוני היושב-ראש: פעם אחת, אבנים יכולות להרוג. מחבל שזורק אבנים הוא זורק אבנים, ומבחינתי, בתוך האירוע, דמו בראשו, נקודה. אני לא אומר להוציא אותו להורג אחר כך, אבל בתוך האירוע אי אפשר להכניס את החיילים שלנו למין מיטת סדום כזאת, שהם חייבים את שברירי השנייה האלה לפרק. זו אחת משתיים – או שהחיילים מחונכים להתקפל עם הזנב בין הרגליים ולפגוע בביטחון, לפגוע בהרתעה ולפגוע בכבוד הלאומי, או שחיילים מחונכים לחתור למגע ובתוך האירוע, מי שזורק אבנים ומנסה לרצוח, דמו בראשו”.



סגן שר הביטחון אלי בן דהן (הבית היהודי) שהשיב לדוברים בדיון אמר כי “מח"ט בנימין אלוף-משנה ישראל שומר הוא באמת אחד מטובי המפקדים ששירתו ביהודה ושומרון, מקצועי מאוד ומכיר היטב את גזרת בנימין. המח"ט חש סכנה מיידית לחייו בעקבות מעשה טרור של יידוי אבנים לעבר רכבו, לאחר שסלע פגע בשמשה הקדמית של הרכב שבו הוא נסע. סלע – לא אבן, וכזכור לכם היטב, אבן הורגת”.



"אני סמוך ובטוח שכל אשר נעשה על ידו נעשה בהתאם לכללים ולהוראות של צה"ל, שהוא עצמו מנחיל יום-יום לחיילי החטיבה. מוסדות החקירה של צה"ל עושים את עבודתם מקצועית, ואני בטוח שהם ימצאו שפעולותיו היו בהתאם לנהלים. הניסיון של ארגוני שמאל לקעקע את מוסריותם של חיילי צה"ל הוא נואל ומופרך. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם. חיילי צה"ל מתמודדים מול פעולות טרור בחיי היום-יום, מסכנים נפשם ומוכנים להקריב את חייהם כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל”.



כאמור בסוף הדיון התקיימה הצבעה בה גילה ח"כ שמולי במפתיע כי המח"ט המדובר הוא בן דודו.