ל' (69) אושפזה במוסד הפסיכיאטרי אברבנאל לפני כחודש לאחר שעברה כמה התקפי מאניה. בני משפחתה ביקשו מהפסיכיאטרית שטיפלה בה להוציא צו שיורה על אשפוזה כי דאגו לשלומה, אך לא תיארו לעצמם שדווקא במוסד הסגור ייגרם לה נזק גופני.
ביום שישי שעבר התקשרו אנשי צוות המוסד לבני משפחתה של ל' ובישרו כי נאלצו לפנותה לבית חולים וולפסון בחולון, משום שנפצעה. רק כשהגיעה בתה אל בית החולים היא גילתה מה קרה - את אמה התקיפה מטופלת אחרת במחלקה.
"התקשרו אלי מאברבנאל בשעות הצהריים ואמרו לי שרק רצו ליידע אותי שלקחו את אמא שלי לבית חולים בעקבות בעיה ברגליים. ניסיתי לשאול שאלות, לבקש פרטים, אבל לא ידעו להגיד לי מה קרה ומתי״, מספרת הבת. "בבית החולים אמרו הרופאים שהיא שברה את האגן ותצטרך לעבור ניתוח. כשפגשתי את אמא שלי היא סיפרה שבשעות הבוקר המוקדמות נכנסה בטעות לחדר של מטופלת אחרת וזו תקפה אותה. פנינו למוסד ושם אמרו שצריך לקחת את דבריה בעירבון מוגבל בגלל מצבה ושייתכן שהיא פשוט נפלה״. לדברי הבת, "לאחר כמה ימים חזרו אלינו ואמרו שבדקו את הקלטות מצלמות האבטחה והתברר כי היא אמרה את האמת - מטופלת אחרת אכן תקפה אותה״. כעת, שבוע לאחר המקרה, האם עדיין מאושפזת בבית החולים: "היא נותחה ועכשיו יכולה ללכת בכוחות עצמה. בגילה זה נס שלא נגרם לה נזק בלתי הפיך. יש לה עדיין סימנים ופגיעות, חבלה גדולה באף וגם נשרו לה שיניים מהמכות״.

בני המשפחה זועמים על אברבנאל ואומרים כי צוות המוסד צריך לפקח על החוסים. "אני מרגישה שבגדו בי. מה המטרה באשפוז כפוי אם לא להגן על האדם מפני עצמו ומפני סביבתו? המטרה הזאת מוחמצת לגמרי ברגע שדבר כזה מתרחש. סמכתי על אנשי הצוות שיתנו לאמי את הטיפול הטוב ביותר, ובמקום לשפר את המצב הוא הפך גרוע יותר״.
מאברבנאל נמסר בתגובה: "מטופלת אחרת מהמחלקה דחפה את המטופלת כתגובה להתגרויות בה. הצוות הרפואי בדק את המטופלת מיידית והיא הופנתה לבית החולים. דווח על חשד לשבר ולא היו חבלות נוספות למעט שריטה באף. האירוע דווח למשרד הבריאות ולמשפחה. בית החולים עושה ככל יכולתו כדי למנוע אירוע מסוג זה ומצר מאוד על הפגיעה במטופלת".
במקביל, צוות מד״א שהוזעק אתמול לפנות בוקר לטפל בצעיר, חייל בשירות סדיר שנפצע בידו באשדוד, הותקף על ידו באגרופים. החובשים שהגיעו לבית החייל מצאו אותו וידו מדממת קשות, והם שמו לב כי היה תחת השפעת אלכוהול. הצוות פינה את הצעיר לבית החולים ובמהלך הנסיעה באמבולנס הוא החל לתקוף אותם באגרופים. כתוצאה מהמהלומות נפצע אחד החובשים קשות בפניו ונזקק לטיפול בבית החולים. כוח משטרה מתחנת אשדוד שהוזעק למקום עצר את החייל לחקירה.
מנכ״ל מד״א אלי בין גינה את תקיפת צוות מד״א ואמר: ״זו חציית קווים אדומים. לא יעלה על הדעת שצוות מד״א שבא להגיש סיוע רפואי יותקף. אני קורא למשטרה לא להסתפק במעצר קצר אלא להביאו להארכת מעצר עד תום החקירה ולמצות עמו את הדין״. בהכנת הידיעה השתתף אלון חכמון