לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (ראשון) כתב אישום כנגד חמישה צעירים תושבי ירושלים, המייחס להם עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, איומים והפרעה לשוטר. 

בכתב האישום שהוגש על ידי עורכת הדין נועה עזרא רחמני מפרקליטות מחוז ירושלים, נטען כי הנאשמים איתמר כהן (18), נועם אלימלך (20) יצחק בן עמי (18), יוסף דוד (20) וישראל עבודי (21) תקפו בשבת, ה-4 ביולי, בנסיבות מחמירות אדם ששהה בבריכה במלון גני ירושלים וכל "פשעו" היה שביקש מאחד המתרחצים בבריכה לחדול מלהתפרע, וזאת מחשש לפגיעה בבתו בת החמש ששהתה איתו במים. 
על פי כתב האישום, חמשת הנאשמים ומעורבים נוספים השתוללו בשטח הבריכה, השליכו חפצים, ולכאורה סיכנו את יתר המתרחצים במקום. הקורבן, שהיה עם בתו בת החמש, חשש שזו תיפגע וביקש מהמתפרעים שיזהרו. בתגובה השיב לו אחד המתפרעים: "מה אכפת לי, מי אתה בכלל". הקורבן השיב שהוא אביה של הילדה ומכאן חששו, והמתפרע אמר לו בתגובה "אז בוא החוצה". 

בכתב האישום נטען כי המתלוננן יצא מהבריכה ועמד על שפתה כשהוא מחזיק את בתו על הידיים, והתחיל לפסוע לעבר היציאה. הנאשמים הלכו בעקבותיו, התקרבו לעברו של המתלונן, התנפלו עליו, "תוך שהם מקללים אותו, מאיימים עליו באומרם שידקרו אותו וירצחו אותו אם לא יעזוב את המקום, ושיחכו לו בחוץ, תוך שהום מאיימים עליו ש"הוא ימות פה היום". זאת, תוך כדי שהם דוחפים אותו, מכים אותו בפניו ובועטים בו". 
 רעייתו של המתלונן שהבחינה במתרחש רצה לעברו ולקחה ממנו את הילדה. העובדה שהמתלונן נותר לבדו היתה לו לרועץ. אחד מהמעורבים, רץ לעברו של המלונן, חבט בו בחוזקה בפניו סמוך לאוזנו, כתוצאה מכך איבד המתלונן את שיווי משקלו, סוחרר ונפל על הרצפה. 
הנאשמים, כך עולה, לא הסתפקו במעשיהם אלו, ובעוד המתלוננן שרוע על הרצפה, בעטו בו בגופו ובראשו. אחד המעורבים, איתמר כהן, אחז בחפץ כשלשהו והטיח אותו בחוזקה בפניו של המתלונן. נועם אלימלך אחז בחלק של רהיט בפלסטיק והיכה בו את המתלונן. יתר הנאשמים המשיכו לבעוט במתלונן בעודו שרוי על הקרקע, היכו בו אגרופים, וזרקו לעברו כסאות. 
בכתב באישום נטען כי כתוצאה מהתקיפה החמורה נגרם למתלונן שבר באפו, חתך בלחי ושטף דם מתחת לעין. יומיים לאחר האירוע המחפיר הגיעו שוטרים לבצע את מעצרו של אחד הנאשמים, ובעת שעמדו בכניסה לבנייין בו הוא מתגורר הבחין בהם הנאשם, ניסה להימלט, לא שעה לקריאה המטרה כי יעצור, ניסה להתנגד למעצרו, כשהוא מקלל את השוטרים.