עשרות סוחרי סמים נפלו ברשתה של ה"ברמנית" הצעירה בפאב מוכר וידוע בראשון לציון. עם תום מבצע סמוי במהלכו הופעלה סוכנת סמוי, 30 חשודים יובאו הבוקר (שני) להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון בחשד לסחר בסמים.



בחודשים האחרונים עבדה סוכנת סמויה כברמנית בפאבים ברחבי ראשון לציון והצליחה לחשוף ולתעד עסקאות סמים. החשודים שהכירו אותה בשם "עינב", לא ידעו כי הברמנית שהצליחה לרכוש את אמונם היא לא אחרת מסוכנת סמויה, שוטרת צעירה, שהפעיל מפלג המודיעין של היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז.



בני משפחתה גם הם לא ידעו על משימתה כשוטרת סמויה וסברו כי היא עוסקת בעבודה עם נוער בסיכון. הוריה נחשפו לראשונה לסיפור שכלל מבצע של החדרת סוכנת לשטח. הצעירה הועסקה במספר פאבים באזור ראשון לציון כמלצרית, עד שהפכה לדמות מוכרת בחיי הלילה במקום והתקבלה לעבודה כברמנית בפאב מוכר בעיר.



במהלך מבצע ההפעלה נחשפו חשודים ללא עבר פלילי שעסקו בסחר בסמים קשים ותועדו מוכרים כמויות סם גדולות לסוכנת ול"חברותיה". במשטרה מציינים כי המכירות בוצעו באמצעות הודעות בוואטסאפ כאשר "עבור כל קניה שילמה הסוכנת סכום של כ-2,000 שקלים לרכישות מגוון של סמים, ביניהם: קוקאין, חשיש, מריחואנת הידרו ו-MDMA".



"הייתי חייבת להיות בדריכות מתמדת"



"עינב" 22, תושבת אזור השרון, סמב"צית חי"ר בעברה, נחשפה לעבודת המשטרה במהלך שירותה הצבאי ועל כן לפני כשנה, מיד אחרי שחרורה מצה"ל התגייסה למשטרה.



"רציתי להתגייס לתפקיד משמעותי והציעו לי לשמש כסוכנת סמויה בקרב סוחרי סמים, הצעה שלא יכולתי לסרב לה בעיקר בגלל המטרה והאתגר", סיפרה הסוכנת.



עינב סיפרה על הקודים לשמות הסמים ועל הקשרים עם סוכני הסמים. "שלחו לי הודעות בוואטסאפ וסיפרו שהגיעה סחורה בשמות קוד לסמים".


לדבריה "חולצות ירוקות וכרטיס למכבי חיפה" הם סמים מסוג הידרו ומריחאונה. "שוקו או חולצות חומות" שימשו כשם קוד לחשיש ו"מהגבוה או מהלמעלה" פירושם קריסטל.



איך הצלחת להתמודד עם הלחץ של הסוחרים והמשתמשים שמזמינים אותך לעשן איתם?



"פשוט התחמקתי בדרכים אלגנטיות. פעם בגלל שאני בעבודה ופעם בתירוץ אחר וזה עבד".



היו רגעים שפחדת?



"לא פחד. היה חשש שיעלו עליי. לכן הייתי חייבת להיות בדריכות מתמדת, בעירנות מלאה ולברור כל מילה שאני מוציאה מהפה".



מאיפה שאבת את האומץ?


"יש הרבה חברה צעירים שנכנסים למעגל הזה אפילו לתוך הסמים הקשים והמטרה היא הרתעה שיבינו שהמשטרה נמצאת בכל מקום ויקחו צעד אחורה. זה מה שנותן את הכוח והאומץ".