יו"ר ארגון ההורים הארצי פעל בניגוד לחוק ובניגוד עניינים חמור, כך טוען רשם העמותות.



בדו"ח ששלח הרשם לארגון, לעורכי הדין של הארגון, למשרד החינוך, ולחבר פורום ההורים הארצי זאב גולדבלט שהתלונן אל אי סדרים בעמותה, נטען כי יו"ר העמותה גדעון פישר התערב בבחירות לוועד הורים העירוני בבת ים וביטל את הבחירות עצמן. לטענת הרשם, פישר אף הסתיר את העובדה כי הוא מקבל שכר מהעירייה.



טענה חמורה נוספת שעולה בדוח נוגעת להתנהלות בחוסר סמכות של פישר, תוך התעלמות מההליכים הקבועים בתקנון, בכל הקשור להדחתה של יו"ר ועד ההורים בבית ספר יסודי בבת ים. לטענת הרשם, למרות שהיו"ר חשפה את שמה של אם וילדה ברשת הוואטסאפ הבית ספרית לאחר מחלוקת בין היו"ר להורה והטענות הגיעו לוועדת האתיקה של העמותה, החליט פישר לבטל את ועדת האתיקה ולהעביר את הנושא לבחינה מחודשת של הוועדה וזאת בניגוד לתקנון ובחוסר סמכות.



עוד נטען כי עו"ד פישר נמנע מלייצג את ועד ההורים העירוני באשקלון. בנושא זה קבע רשם העמותות שעל רקע מכלול הליקויים שנמצאו, נראה כי קשריו של יו"ר הארגון עם גורמים בשלטון המקומי "יוצרים ניגוד עניינים מובנה ומקשים על מילוי תפקידו על ייצוג הורים מול הגורמים, בשלטון המקומי".



בנוסף, נטען כי כל ההליך שהביא למינויו של קובי שטיינברג כממלא מקומו של יו"ר ארגון ההורים הארצי נעשה בניגוד לתקנון ולכן אינו קביל. "שטיינברג לא נכלל בין 11 חברי הוועד הראשונים בעמותה ולפיכך אין לראות בו יו"ר הארגון", נטען בדו"ח.



זאב גולדבלט, שכאמור הגיש את התלונה נגד פישר, אמר: "היום ברורה סיבת הקמת פורום ועדי ההורים היישוביים. צר לנו שהארגון התדרדר ואנו קוראים למתי המעט שנותרו בו לפרקו ולהצטרף אלינו בפורום כחברים שווי זכויות", מסר גולדבלט.



מארגון ההורים הארצי נמסר: "עו"ד גדעון פישר שימש בהתנדבות כיו"ר הארגון וסיים את תפקידו ביוזמתו לפני מספר חודשים. הארגון בראשותו של קובי שטיינברג ימשיך לפעול למען כלל ציבור הורי התלמידים בישראל, ובהתאם לכללי המינהל התקין ובשקיפות מלאה".