המותג גולדסטאר ידוע לשמצה בשל פרסומות השוביניסטיות המאפיינות אותו תחת הכותרת "תגיד תודה שאתה גבר", נאלץ כעת להתמודד עם קמפיין חדש בפייסבוק שקורא לגברים להימנע מצריכה של הבירה במהלך חודש אוגוסט.
מאחורי היוזמה עומד גבר ולא קבוצת נשים פמיניסטיות, יובל אברהמי, שפירסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט שגרף אלפי לייקים ושיתופים. את הפוסט פתח אברהמי בשאלה "למה אנחנו כגברים צריכים להפסיק לשתות גולדסטאר". לדבריו מדובר בבירה מצוינת, אולם ישנה בעיה אחת: "גולדסטאר כמותג החליטה שהיא פוגעת בנשים כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלה".
לדברי אברהמי הפרסומת האחרונה של גולדסטאר אינה מזעזעת כל כך שכן כבר נראו פרסומות שוביניסטיות יותר. כזכור, בפרסומת האחרונה מוצגת חבורה של צעירות הנכנסת לפאב בערב בילוי נשי. המארחת מבשרת לבנות כי ישנו רק מקום אחד פנוי במקום, כשלדאבונן מדובר בפינה של הבר. הבשורה המרה מביאה לתחילתו של מירוץ בהילוך איטי כאשר כל אחת רומסת את מי שבדרכה, על מנת להימנע מישיבה בקצה הבר.  כמובן שהנשים נמנעות מישיבה בפינה שפירושה היא הגזירה להתחתן אחרונה. או אז מגיע גבר ומודה לאל שלא נולד אישה. "הבעיה היא לא בפרסומת הספציפית, היא בקמפיין עצמו", כתב אברהמי.

 

למה אנחנו כגברים צריכים להפסיק לשתות גולדסטארנתחיל במובן מאליו - גולדסטאר זו אחלה בירה. זו בירת הgo-to של מרביתנו כשאנ...

Posted by Yuval Avrami on Monday, 20 July 2015
אברהמי הסביר כי מדובר בקמפיין פוגעני לשמו: "הקמפיין 'תגיד תודה שאתה גבר' - מעין 'ברוך שלא עשני אישה' גרסת 2015 - פוגע בחברות, באחיות ובאמהות שלנו. כי בסופו של דבר, איך שלא תסובבו את זה - הוא אומר שנשים הן לא רק שונות מגברים. הן פחות מגברים. וזה פשוט לא בסדר - ואנחנו כגברים לא צריכים לתמוך בזה".

מתוך הפרסומת לגולדסטאר. צילום מסך
 
את הרציונאל מאחורי הקמפיין מסביר אברהמי באמצעות ניסיון להפעיל לחץ על החברה דווקא מצד קהל הלקוחות הגברי. "העניין הוא שלגולדסטאר לא אכפת שהם פוגעים בנשים - עובדה: כבר היו דרישות מהם לשנות כיוון וזה עוד לא קרה. כל עוד הדרישות האלה יגיעו רק מנשים - זה פשוט לא יקרה. כי לא אכפת להם מחרם נשי - נשים זה בכל מקרה לא השוק שהם מכוונים אליו".
בקריאה למין הגברי הוסיף אברהמי כי "הגיע הזמן שנראה לגולדסטאר שלא רק על נשים הקמפיין שלהם לא מקובל. הולכים לבר? לכו על ויינשטפן, או בירת בוטיק ישראלית, או סתם הבירה השנייה - אהובה עליכם".
את היוזמה חותמת ההזמנה: "חודש אחד בלי גולדסטאר כדי להראות סוף סוף שאכפת לנו שחברה בישראל פוגעת באחיות ובחברות שלנו באופן כל כך בוטה כל כך הרבה זמן. ותכלס? זה יעשה גם רק טוב לעולם הפרסום הישראלי להביא לנו קמפיין מאתגר ולא שוב את השיט הזה. מי איתי?".