אבל כבד ירד אתמול על בית משפחת ברומברג, המתגוררת ברחוב היסמין השקט שבשכונת הפרחים הוותיקה בכפר סבא, עם היוודע דבר מותו של הבן, אביב, בטיול בפרו שבדרוב אמריקה.



אביב, בן 24 בלבד במותו, הותיר אחריו הורים, אחות ואח. מאז חודש פברואר הוא טייל בדרום אמריקה ולמעשה היה כבר לקראת סוף ״הטיול הגדול״ שלאחר השירות הצבאי. במשפחה האבלה מספרים כי רק בנובמבר אשתקד הוא השתחרר משירות ממושך בצה״ל בדרגת סרן, שם שימש בתפקיד בקר טיסה בחיל האוויר. במשפחה סיפרו עוד כי הוא היה אמור לשוב לארץ בספטמבר הקרוב ולהתחיל לימודי הנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע - תוכניות שלמרבה הצער לעולם לא יתממשו.



ממה שידוע עד כה, אביב טייל עם קבוצה של כ־12-10 ישראלים, והיה ביומו השמיני והאחרון לטרק בהוואי ווש שבפרו, מסלול אתגרי העובר ברכם האנדים בגובה של 4,000 מטר מעל פני הים, ונחשב פופולרי במיוחד בקרב תרמילאים ישראלים. ככל הידוע, מדובר בטיול מאורגן עם סוסים ומדריך מקומי, ועל פניו לא היו סימנים לסכנה כלשהי לאיש מהמשתתפים.



במהלך היום אביב חש ברע ואיבד את הכרתו, ולמרבה הצער, מאמצי ההחייאה הקדחתניים שבוצעו בו בשטח לא צלחו. סיבת המוות עדיין בבדיקה ונראה כי אחת מסיבות המוות האפשריות היא מחלת גבהים, אבל בינתיים אין ודאות בעניין. גופתו של אביב הועברה לכפר הסמוך ובימים הקרובים היא עתידה לעבור לבירה לימה ומשם, בסיוע השגרירות ומשרד החוץ, היא תועבר לקבורה בכפר סבא, עיר מגוריו.



במשפחתו של אביב המנוח מספרים שהוא היה בחור בריא, שאהב ספורט אקסטרים והרבה לעסוק בטיפוס מצוקים. אמש ביקשו במשפחה להודות לחברים הישראלים שהיו איתו בשעותיו האחרונות, דאגו לו וחיכו איתו עד להגעת נציג משגרירות ישראל בפרו למקום שבו איבד את הכרתו ולא התעורר עוד.



מנהלת תיכון אורט שפירא כפר סבא לשעבר, סמדר צלר, ספדה אתמול לתלמידה המנוח. ״אביב היה נער מדהים באיכויותיו האנושיות, מלא בערכים והוא נבחר למצטיין מנכ״ל רשת אורט״, היא אמרה, ״אביב היה מלא ביופי פנימי וחיצוני כאחד, בעל עיניים טובות ומלאות עניין. הוא היה מקור לגאווה עצומה לאורט שפירא על עצם היותו בוגר בית הספר. הוא תמיד התנדב לסייע, הן לחברים והן לבית הספר, גדל בבית ערכי שבו מאור הפנים ומתן הכבוד הם מאבני היסוד לחינוך שעליו גדלים הילדים. לב הצוות כולו עם המשפחה, שכן אביב היה תלמידנו - אך בהחלט גם כילד מילדנו, שכן אמו היא מוותיקות המורות בבית הספר״.