יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, חשף אתמול (שלישי) כי שר הכלכלה אריה דרעי, מתכוון לחתום על הבקשה לאשר את מתווה הגז במסגרת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים ולחזור בו מסירובו לחתום על מתווה הגז ולהעביר סמכויותיו לממשלה.



בתגובה לכך, עמוד הפייסבוק "צדק חברתי - חדר המצב" העלה פוסט ובו הוא פרסם את הנייד של השר וכן את המייל שלו וקורא להפעיל עליו לחץ ולכתוב לו כי הוא צריך לבחור צד - הטייקונים או האינטרס הציבורי.



בדף הציעו נוסח למכתב לשר ובו נכתב: "היום התברר שבכוונתך לחזור בך מהצהרתך כי לא תחתום על סעיף 52 העוקף את הממונה על ההגבלים העסקיים. היום הודעת כי תשקול לעשות שימוש בסעיף זה במידה שיאושר המתווה במליאת הכנסת. לזה קוראים התקפלות, לזה קוראים כניעה למונופול הגז, לזה קוראים הפקרת של השקופים והפקרה של האינטרס הציבורי".



עוד נכתב: "אריה מכלוף דרעי, אתה צריך לבחור: או שאתה בצד של השקופים והאינטרס הציבורי או שאתה בצד של הטייקונים. תבחר. העם יזכור".






עמוד הפייסבוק "צדק חברתי - חדר המצב". צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק


יש לציין כי דרעי הכחיש את הדברים ואמר: "כפי שהודעתי בעבר לממשלה, אני לא מוכן להפעיל את סעיף 52 ולפיכך הממשלה לקחה את הסמכות להפעלת הסעיף. לאחר שהכנסת לא אישרה את הודעת הממשלה בעניין, הסמכות להפעלת הסעיף נשארה בסמכות שר הכלכלה. ראש הממשלה נתניהו ושר האנרגיה שטייניץ הודיעו לי כי הממשלה תאשר את המתווה, לאחר מכן יובא לאישור הכנסת ורק לאחר אישור מליאת הכנסת, אשקול האם להפעיל את סעיף 52".