לראשונה, וביוזמת שר החינוך נפתלי בנט, יכיר משרד החינוך גם בתלמידים הלומדים במסגרות חינוכיות של משרדי הכלכלה והרווחה וכן במוסדות התורניים ויעניק תעודות גמר לתלמידים שיסיימו 12 שנות לימוד. הדבר יסייע לתלמידים להשתלב בשוק העבודה, שכן על פי רוב, הגופים המקצועיים בישראל מכירים בעיקר בתעודות רשמיות של משרד החינוך.

במשרד החינוך מסבירים כי מדי שנה ישנם ל מעלה מעשרת אלפים תלמידים הלומדים במסגרות שאינן מפוקחות על ידי משרד החינוך, ועל כן הם אינם זכאים לתעודות רשמיות ממשרד החינוך.
כתוצאה מכך, התלמידים הללו נתקלו בקשיים רבים כאשר ביקשו להשתלב בשוק העבודה או לקבל סמכות במקצועות שונים (למשל מכונאות רכב וחשמל), שכן המעסיקים דרשו מהם הכרה של 12 שנות לימוד ממשרד החינוך.

תלמידים הלומדים במסגרות של משרד הכלכלה, משרד הרווחה, מוסדות תורניים ועוד, יקבלו תעודות 12 שנות לימוד ממשרד החינוך, אם יעמדו בתנאי הסף המחייב נוכחות של לפחות 80% מהלמידה לאורך שלוש שנות החטיבה העליונה.
״קיבלנו החלטה להסיר מכשול שיצר מדי שנה קושי רב עבור אלפי תלמידים בישראל. יחד עם משרד הכלכלה הגענו להבנה כי לא ייתכן מצב שבו תלמיד שהשלים 12 שנות לימוד יתקשה למצוא תעסוקה כיוון שלמד בבתי ספר שאינם שייכים למשרד החינוך. לנגד עינינו עומדת השאיפה לאפשר לכל אחד, מכל רקע שהוא, להגיע הכי רחוק שניתן״, מסר השר בנט ל״מעריב השבוע״.
 
ממשרד החינוך נמסר כי המשרד יפעל לצמצם פערים ולהגביר שוויון באמצעות פתיחת דלתות עתידיות בפני תלמידים ממסגרות חינוך שונות, גם כאלו שאינם בפיקוח ישיר של המשרד. ״משרד החינוך רואה את עצמו אחראי לכלל בני הנוער בישראל, ומגיש שירות גם לכאלו שאינם לומדים במסגרת מוסדותיו״.