חמישה בני אדם נעצרו אמש בחשד למעורבות חמורה של סחר באמצעי לחימה ומסירת מידע סודי הנוגע לפעילות צה"ל לגורמים בלתי מורשים ממניע פלילי, כך הותר הבוקר (שישי) לפרסום. את החקירה ניהלו יחידה להב 433 של המשטרה ויחידת החקירות המיוחדת של מצ"ח (ימל"מ). 

החשוד המרכזי הוא תושב חדרה בן 22 אשר עוסק בתחום הגבייה ושוהה כעת בחופשה משירות מילואים פעיל. הוא נעצר אמש בפעילות יחידת המטענים הארצית בלהב 433 והימל״מ, בסיוע כוחות נוספים מלהב 433, בדרכו מהשטחים, לאחר שעל פי החשד רכש אקדחים שנתפסו ברכבו והיה על פי החשד בדרכו להעבירם לגורמים ישראלים שרכשו אותם באמצעותו. בנוסף, הוא נהג לסחור באמל״ח שרכש בשטחים וכן היה מעורב בביצוע עבירות של גידול וסחר בסמים. 
ארבעת החשודים הנוספים הם תושב לוד, תושב נתניה ושני תושבי חדרה, כולם בשנות העשרים לחייהם ואחד בשנות השלושים לחייו. במהלך הפעילות נערכו חיפושים בבתי החשודים.  

במהלך החקירה הסמויה התבסס חשד לכך שהחשודים סוחרים באמל״ח שנכרכשו בשטחים, בגידול שתילים החשודים כסם ובסחר בהם. החשוד המרכזי חשוד גם במסירת מידע סודי הנוגע לפעילות כוחות הביטחון לצורך סיוע בביצוע עבירות פליליות של הברחת סמים. 
התום החקירה נכלאו החשודים והם יובאו לדיון בהארכת מעצרם הבוקר בסמוך לשעה 0930 בבית משפט השלום בפתח תקווה.
מהמשטרה נמסר: "המשטרה וצה״ל רואים בחומרה העברת מידע סודי לגורמים לא מורשים, כל שכן פליליים, אשר יש בה כדי לסכן את הכוחות וסחר באמל״ח, אשר עלול להגיע לגורמים עברייניים ולשמש לפעילות פלילית, שיש בה כי לסכן את שלום הציבור ובטחונו. חשיפה זו, המהווה סיכול ממשי של הגעת אמל״ח לידיים פליליות וחושפת חשד לביצוע עבירות חמורות נוספות שיש בהן כדי לסכן את בטחון כוחותינו, מצטרפת לשורת פעילויות משותפות של המשטרה וצה״ל בתחומים אלה ובכוונת הגופים להמשיך במאבק משותף זה, באופן נחוש ובלתי מתפשר".