החום הגדול של הקיץ כבר פה ומאות אלפי ישראלים נוהרים להתרענן בחופים. אך ביקורת פתע שערכה משטרת ישראל בחופי הים בדרום מעלה שאלות לגבי הבטיחות בחופים. 



בשיאה של עונת הרחצה בוצעה בקרת פתע ע"י קציני ושוטרי אגף המבצעים מרחב לכיש של משטרת המחוז הדרומי בחופים זיקים וניצנים בהנחיית מפקד מרחב לכיש. חופים אלו המופעלים זו השנה השישית ע״י זכיין פרטי: חברת בננה ביץ׳, המפעילה כיום 8 חופים פעילים שונים, מהגדולים במדינת ישראל (כגון: חוף אכזיב, חוף מכמורת, חוף בננה ביץ' תל אביב ועוד).

הביקורת שערכו כוחות המשטרה מתחנות משטרת שדרות ומשטרת אשקלון בשטח הניבו  ממצאים מדאיגים וחד משמעיים. ממצאים אלו לימדו כי המשך הפעלת החופים והגעת אלפי מתרחצים לחופים, יש בה סכנה ברורה לשלומם וביטחונם של האזרחים.

בין היתר, עלו ממצאים מדאיגים באשר למבנים יבילים , אימפרוביזוריים, בהם חוטי חשמל חשופים ומכלי גז נפיצים. הלקוי החמור ביותר הינו אגם מלאכותי שאינו מגודר הנמצא בחוף זיקים ובו מתרחצים רבים ללא כל פיקוח או שירותי הצלה מתאימים. כמו כן בשני החופים לא קיימים הסדרי תנועה בשגרה ובחירום,  והעסקים במקום מתנהלים ללא כל רישיון מטעם הרשות המקומית.
לאור הממצאים החמורים שהוצגו למפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי, הנחה מפקד המחוז לפעול מיידית בכלים המשפטיים, ורישוי העסקים לסגירת החופים עד להסדרת הליקויים החמורים ועל רקע הסיכון הממשי לבטחונם ושלומם של אלפי הרוחצים ומשתמשי החופים.
 
"סכנה לשלום הציבור"
 
הממצאים המטרידים נחשפו במסגרת שימוע שהתקיים בחודש שעבר בראשות מפקד מרחב לכיש בוהשתתפות הזכיין אשר מפעיל את החופים זיקים וניצנים ונציג כב"ה. במהלך השימוע נקבע כי בתוך 11 ימים יוסדרו כל הליקויים ובהם: תכנית הבטיחות, תכנית הביטחון, תכנית התנועה, הרישוי ועוד. עוד הורה מפקד המרחב, כי במידה והזכיין לא יסיר את הסכנה הנשקפת לאזרחים - החופים ייסגרו לאלתר.
בעקבות השימוע, שירותי כב"ה ערכו מידית בקרה בחופים.  בקרה זו הובילה לקיום שימוע במסגרתו נקבעו ממצאים חד משמעיים בהתייחס לחוף ניצנים. "המקום כפי שהוא היום מהווה סכנה", אמר טפסר יגאל זוהר אשר המליץ על הוצאת צו סגירה למשך 30 יום.   
 

מבנים מסוכנים בחופים. צילום: חטיבת דובר המשטרה

 
לטענת המשטרה במהלך כל התקופה התקיימו בקרות חוזרות בחופים ע"י משטרת מרחב לכיש. מביקורים אלו גיל והשוטריםכי הזכיין לא עשה דבר להסדרת האתרים ותיקון הליקויים  ומפעיל את חוף ניצנים כאתר קמפינג, בניגוד לצו הסגירה שהוצא בעניינו. בנוסף לא הוסר כל מפגע מסכן חיים בשני החופים.
בשימוע נוסף שנערך ביום חמישי האחרון, ציין מפקד משטרת מרחב לכיש נצ״מ אלי כזרי : ״מבחינתי כמפקד המרחב האמון על שלום הציבור הנקרה למקום, כאשר קיימים עסקים הפועלים ללא רישיון עם מפגעים רבים וליקויים במבנים ובתשתיות, כאלה שיכול ויובילו לפגיעה בנפש, זו היא בפירוש סכנה לשלום הציבור. אני מוצא את סגירת המקום כסנקציה היחידה אשר יש בה כדי להגן על הציבור״.
בסיום השימוע הוחלט כי חברת בננה ביץ׳ לא תפעיל למשך 19 הימים הקרובים את המתקנים הבאים בחוף זיקים ובחוף ניצנים: חניון בתשלום, מסעדה, קמפינג. בנוסף קיים איסור על קיום אירועים תחת כיפת השמיים.