שר האוצר, משה כחלון והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, הודיעו היום (שלישי) כי התקנות שנידונו בעבר המחיבות את חברות הביטוח למכור פוליסה אחידה לביטוחי ניתוחים פרטיים ולביטוחים סיעודיים לחברי קופות חולים, יכנסו לתוקפן בחודש פברואר 2016.



ממשרד האוצר נמסר כי קביעת כיסוי אחיד לניתוחים תעודד תחרות מצד חברות הביטוח על מחיר הפוליסה ועל השירות למבוטח ובכך תגדיל את יכולת המיקוח של הצרכן. לאחר כניסה לתוקף של הפוליסה האחידה, בכוונת אגף שוק ההון לפרסם מחשבון השוואה בין מחירי הפוליסות. המחשבון יגביר את השקיפות וצפוי להוביל להוזלה נוספת בדמי הביטוח.



פרסום התקנות הינו חלק מתכנית להגברת התחרות בתחום ביטוחי הבריאות, והתקנות מצטרפות לחוזרים שפורסמו בחצי השנה האחרונה המאפשרים למבוטח לבחור את הכיסוי הביטוחי המתאים לצרכיו, אוסרים התניית רכישת מוצר אחד בשני וכן קובעים התאמת מחירים על פני תקופה על מנת להוזיל את עלויות הביטוח. 



שר האוצר, אמר כי "הגיע הזמן לעשות סדר בתחום ביטוחי הבריאות באופן שיביא לתחרות אמיתית, ירידת מחירים, שקיפות וכיסוי ביטוחי מיטבי. הצעדים הללו יביאו להקלה מיידית על הציבור, יבלמו את עליית ההוצאה של משקי הבית על ביטוחי בריאות, ויבטיחו את חוסנה של מערכת הבריאות הציבורית".



עוד קובעות ההוראות כי קופות חולים יציעו לחבריהן כיסוי אחיד לביטוח סיעודי. על פי הפוליסה האחידה, יתאפשר מעבר חופשי של מבוטחים בין קופות חולים ללא פגיעה בכיסוי הסיעודי שלהם. כמו כן, שופרו סכומי הכיסוי הביטוחי המוצעים למצטרפים מבוגרים לפוליסות הסיעוד של הקופות. הפוליסה האחידה תמקד את קופות החולים בשיפור השירות למבוטח.



עוד נמסר כי הכיסוי הסיעודי יעמוד לרשות המבוטחים לכל החיים, בשונה מהביטוח הסיעודי הקבוצתי קצר המועד שסיפקו חברות הביטוח ללא כל וודאות למחיר הביטוח בעתיד ולעצם קיומו. תקנות אלו יאפשרו גם למבוטחים שהחברות לא חידשו להם את הביטוח בחמש השנים האחרונות לרכוש כיסוי סיעודי במחיר זמין.