בימים אלה נערכת קהילת פעילי הגנת הסביבה באזור ירושלים לאחד המאבקים הגדולים שלה בשנים האחרונות. עמותת "רמות למען הסביבה" בשיתוף ארגון הסטודנטים "מגמה ירוקה" מוחים על הכוונה לבנות 1,400 יחידות דיור באזור האזורים היפים לטענתם בהרי ירושלים, מצפה נפתוח, שבפאתי שכונת רמות בצפונה של ירושלים. 
לדבריהם מדובר באחת מפנינות הטבע היפות ביותר שיש לעיר הבירה להציע, המושכת מטיילים רבים מדי סוף שבוע לתצפית על עדרי צבאים, חיות בר אחרות ועל הטבע הנשקף לבאים בשערי העיר מכביש 1. 
היום נערך בוועדה לתכנון מתחמים מועדפים (ותמ"ל) דיון של שימוע ציבורי לתכנית ואליו הגיעו הפעילים למחות בדרישה לשמור על השטח כפארק טבע עירוני. "השלטון הכריז מלחמה על השטחים הפתוחים האיכותיים ביותר של ירושלים ובאנו להבהיר חד משמעית לפקידי הממשלה שהציבור לא יסכים להרס המסיבי שהם מבקשים לחולל לאוצרותיה של הבירה", טוענים ברמות למען הסביבה ומוסיפים: "אין צורך לבנות במצפה נפתוח. כפי שדוח עתודות קרקע באזור של החברה להגנת הטבע מוכיח - יש די עתודות במרקם הבנוי של ירושלים לעשורים הקרובים. אבל הרס הטבע הוא בלתי הפיך". 

רכזת תא "מגמה ירוקה" בירושלים, עדי רותם סיפרה על משמעות ההרס: "המשמעות של הפקדת התכנית על ידי הותמ"ל היא הרס הטבע בירושלים. לוקחים ועדה נחותה מקצועית לעומת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, ועדה שאין בה שקיפות, ושלא ניתן לערער על החלטותיה ונותנים לה את הכוח לבטל שמורת טבע. זה לא הגיוני. והתוצאה היא שלמרות זמינותה של קרקע לאלפי יחידות דיור בתוך העיר ותהליכי התחדשות עירונית, הותמ"ל דנה בתכנית מיותרת של אלפי דירות באחד מהשטחים הפתוחים החשובים של ירושלים". 

"רשות מקרקעי ישראל בחרה ברגל גסה לצפצף על מדיניות העירייה"
מדובר בעוד פרק עיקש במאבק ארוך שנים שעד כה הצליח במשך קרוב ל-20 שנה למנוע פגיעה בטבע המרהיב המקדם את פניהם של הבאים בשערי ירושלים מכיוון שפלת החוף. המינהל הקהילתי בירושלים ביחד עם החברה להגנת הטבע ובתמיכת קק"ל כבר גיבשו תכנית להכרזה על האזור כעל פארק טבע קהילתי אבל בכל כמה שנים עולה במוסדות התכנון תכנית בנייה חדשה המאיימת עליו. 
התושבים טוענים כי בכל פעם שהדבר קורה, כמו גם הפעם, מעורבים בקידום תכניות הבנייה גורמים בעלי אינטרסים זרים ומקורבים למקבלי ההחלטות. אבל למאבק הנוכחי נרתם גם ראש העיר, ניר ברקת, שכתב עוד בחודש יוני האחרון לשר האוצר, משה כחלון, האמון על מינהל התכנון ועל רשות מקרקעי ישראל: "ברצוני להבהיר שהנני מתנגד למהלך. מוטלת עלינו אחריות כבדה בכל הנוגע לאיזון בניהול השטחים הירוקים. לא ברור לי מדוע רשות מקרקעי ישראל בחרה ברגל גסה לצפצף על מדיניות העירייה". אולם מכתבו של ראש העיר והערר שהגישו התושבים לא הועילו עד כה והליכי התכנון נמשכים. 
הותמ"ל הוקמה בעקבות המחאה החברתית על ידי הממשלה כדי לזרז לכאורה תכניות בנייה מועדפות בצינור מקוצר יותר מזה של ועדות התכנון המחוזיות והמקומיות ולהביא להאצת קצב הבנייה למגורים והגדלת ההיצע בשוק כדי להוריד את מחירי הדיור. המהלך עורר התנגדות עזה בחוגים רבים ולא רק מסיבות סביבתיות.