תוכנית הבוקר של 103fm בהנחייתו של גבי גזית, פתחה את השבוע עם הקמפיין החדש של רשת ההמבורגרים "אגאדיר" שהצליח לעורר את זעמם של גולשים וגולשות ברשתות החברתיות.



כדי לקדם את התפריט החדש בחרו ברשת לפרסם תמונה של גבר מבוגר עם שעון יוקרתי כשלצידו כורעת בחורה צעירה לבושה בבגד ים. גבי גזית שוחח הבוקר עם ליוי וינטר, מנהלת תוכן ומדיה חברתית באתר "המקום הכי חם בגיהינום", שמובילה את המאבק נגד רשת ההמבורגרים.



וינטר התקשתה להסביר את הקשר בין התמונה הפרובוקטיבית לבין מסעדת המבורגרים: "הלוואי שיכולתי להסביר את הקשר, אני בעצמי לא מבינה אותו. זו לא פרסומת לשעונים, לא פרסומת לביקיני ולא לעגילים. לדעתי בין האישה והשעון שעונד הגבר המבוגר אין שום הבדל".


 

תוך זמן קצר מרגע שהועלתה הפרסומת הגיבו גולשים זועמים בעמוד של רשת אגאדיר. וינטר עצמה החליטה להרים את הכפפה ולמחות בדרך מקורית: "אני העליתי בצהריים פוסט שקורא לאנשים לדרג את אגאדיר בכוכב אחד בעמוד שלהם בפייסבוק ותוך כמה שעות ירד להם הדירוג מ-3.9 ל-1.4, מדובר במעל ל- 2,000 מדרגים שהגיעו לעמוד ועשו נזק בלתי הפיך עד כדי כך שאגאדיר הורידו את האופציה לדרג כבר בערב יום שישי". 

לדבריה של וינטר מדובר במאבק עקרוני: "זה סימפטום למשהו הרבה יותר גדול – ייצוג של נשים במדיה, ייצוג של נשים בפרסומות והקלות שבה דבר כזה נעשה. אני פשוט חושבת שאסור לתת לזה לגיטימציה והגיע הזמן לשים לזה סוף שהדברים האלה לא יהיו לגיטימיים יותר".

ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי