השר לביטחון פנים גלעד ארדן צפוי להודיע היום מי יהיה המפכ"ל הבא של המשטרה ובכך ישים קץ לחרושת השמועות בנושא. אתמול אחר הצהריים ניתנה ההנחיה לבטל את ישיבת סגל הפיקוד הבכיר  של המשטרה, מה שמחזק  את ההערכה כי במקום ישיבה שגרתית – השר יודיע במי בחר.



עוד נודע כי בין השר לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו לא היתה תמימות דעים בנוגע לזהותו של המפכ"ל הבא, מה שעיכב את ההחלטה. המפכ"ל החדש אמור להיכנס לתפקידו  ב – 1 בספטמבר, כך שכבר עתה לא נותר לו זמן רב לביצוע חפיפה.  
 
עד לפני כשבועיים נדמה היה כי דרכו  של ניצב בנצי סאו לתפקיד כמעט מובטחת. אלא שבאחרונה נדמה היה כי השר לביטחון פנים לא רוצה להיכנס לעימותים עם חברי הכנסת הערבים, שכבר הביעו עמדתם נגד מינוי סאו בשל מעורבותו באירועי אוקטובר 2000. 
 

במהלך האירועים הופקד סאו  על גזרת ואדי ערה והיה המפקד בשטח בשני ימי העימותים האלימים הראשונים . ועדת אור קבעה כי הוא  ניהל עימות ממושך בניגוד להנחיות, היה אחראי על כניסת כוח שוטרים לאום אל-פחם בניגוד להנחיות וכן היה שותף באחריות להפעלה בלתי מוצדקת של ירי צלפים באש חיה כלפי מיידי אבנים בצומת אום אל-פחם. הוועדה קבעה כי סאו אמנם מפקד מנוסה ורציני, אך הכשלים  בתפקודו היו מהותיים. על כן המליצה שלא יקודם בדרגתו או בתפקידו למשך 4 שנים.
בסביבתו של סאו אמרו אתמול: "או שזה הלחץ לפני ההחלטה או שהוא קיבל מסר מהשר. אחרת אי אפשר להבין  את הירידה במצב רוחו". 
המועמד השני שדיברו עליו הוא מפקד מחוז דרום, ניצב יורם הלוי. אולם, נדמה שגורמים מסוימים, לרבות המפכ"ל היוצא רנ"צ יוחנן דנינו, הביעו עמדתם והצליחו להשפיע על עמדתו של השר לביטחון פנים.
 
כך התחזק באחרונה מעמדו במרוץ של מפקד המחוז הצפוני, ניצב זוהר דביר, שהוזכר כמועמד השלישי. בפגישה באחרונה בינו לבין השר ארדן דובר על כימיה טובה בין השניים.
 
מינוי של ניצב דביר לשוטר מספר 1 יתפרש כהחלטה להכניס  רוח צעירה במשטרה - מה שעלול לגרום לפרישתם של קצינים רבים מהמערכת.
"אני חושב שניצב סאו הוא הראוי ביותר", אומר בכיר בארגון . "הוא קיבל מנדט לכהן כמ"מ סמפכ"ל בגלל שהמפכ"ל היוצא ראה בו כמועמד המועדף. השר ארדן מינה אותו במקביל למ"מ מפכ"ל, ואם לא חלה תפנית דרמטית - הוא חייב להתמנות".