יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) לפרשת מימון תאטרון אלמידאן בחיפה, וקרא לשרת התרבות מירי רגב לעמוד בהחלטתה להפסיק את מימונו. 



"יש קשר ישיר בין מתן היתר לתאטרון בחיפה להסית ולשבח מחבלים לבין התפרעויות על רקע לאומני של ערבים בעכו", כתב הבוקר ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו. 




במוקד הסערה. תאטרון אלמידאן בחיפה. צילום: מקס ילינסון 


כזכור, החליטה רגב על הפסקת מימון התאטרון, אלא שאתמול התברר כי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אסר על שרת התרבות להתנות תמיכה במוסדות תרבות בבחינת תוכן היצירות המוצגות.



במכתב שנשלח אל היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, נטען כי "במצב המשפטי הקיים לא ניתן לקבוע כי התמיכה במוסדות ציבור תותנה בבחינת תוכן היצירות המוצגות במוסדות אלה". 



ליברמן: " בין חיפה לעכו עובר קו ברור והוא צריך להיות קו אדום וזועק" 


ליברמן תקף את ההחלטה וטען כי היא נותנת אישור לטרור: "כשהממונים על אכיפת החוק במדינה מכשירים הסתה ובדרך עקיפה אף מחייבים לממן אותה, זהו מתן לגיטימציה לטרור ואלימות. אני מקוה ששרת התרבות אכן תפעל בכדי להפסיק את האבסורד הזה באמצעות חקיקה ראשית דומה לזו שיש בארה״ב ושהממשלה הזו לא תתקפל גם בענין הזה. בין חיפה לעכו עובר קו ברור והוא צריך להיות קו אדום וזועק״.


 
רגב פרסמה אתמול תגובה להוראה של וינשטיין, בו תקפה אותו בחריפות והוסיפה כי "עם כל הכבוד ליועץ המישפטי לממשלה, הוא יודע שהוא לא יכול להתערב בשיקול דעתי בנוגע למדיניות חלוקת התקציבים בשנת 2016. הנהלת אל מידאן נמצאת בשימוע מול הגורמים המיקצועיים במשרדי. עם סיום השימוע יתקבלו החלטות בעניין התיאטרון". 
 
"כפי שאמרתי בעבר", הוסיפה רגב, "אין בכוונתי להתערב בתוכן או להגביל את חופש הביטוי. אבל כל התנהלות של מוסדות תרבות שלא יפעלו בהלימה לחוקי המדינה יטופלו בהליך פלילי. כפי שחזרתי ואמרתי אין קשר בין חופש הביטוי לחופש המימון".